کد خبر: ۲۳۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 24 May 2016


فرماندار طالقان گفت: هرگونه تغییر غیرقانونی و غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغات این شهرستان با برخورد قاطع همراه خواهد بود.

مصطفی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طالقان اظهار داشت: این شهرستان دارای آب و هوای بسیار مناسب و باغات و اراضی کشاورزی متعددی است که همین امر موجب شده برخی افراد سودجو به دنبال ساخت و ساز در باغ‌ها و مزارع طالقان و ویلاسازی باشند.

وی افزود: متاسفانه ویلاسازی‌های انجام شده در سال‌های اخیر نقش مهمی در تخریب باغات طالقان داشته است و اگر به این امر توجهی نکنیم، در آینده اثری از باغات و آب و هوای مناسب این شهرستان باقی نمی‌ماند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان طالقان گفت: در این راستا طرح نظارت بر ساخت و سازها در طالقان با همکاری دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته و اجازه هیچ‌گونه تغییر کاربری به افراد سودجو و متخلف را نخواهیم داد.

فراهانی تأکید کرد: به طور قطع برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز و غیرقانونی باغات و مزارع کشاورزی در طالقان، جدی، قاطع و قانونی خواهد بود و افراد سودجو نباید تصور کنند که در صورت اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز، قانون با آنها برخوردی نخواهد داشت.

وی افزود: برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه، باید دستگاه‌های اجرایی و دولتی در کنار نهادهای نظارتی و بازرسی تلاش بیشتری داشته و به طور مرتب وضعیت ساخت‌وسازها و همچنین شرایط نگهداری باغات و مزارع را بررسی کنند.

فرماندار طالقان بیان داشت: فرمانداری هیچ‌گونه کم‌کاری و غفلت در این زمینه را قابل قبول ندانسته و مدیران دستگاه‌های مربوطه موظف هستند که گزارش کارهای انجام شده در این زمینه را به طور مرتب به فرمانداری ارائه کنند.

فراهانی حفظ و نگهداری محیط زیست، باغات و مزارع کشاورزی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: هرگونه تخریب و تغییر کاربری باغ‌ها و اراضی کشاورزی خسارات جبران‌ناپذیری به سلامت، محیط زیست و اقتصاد کشور وارد می‌کند و نباید اجازه دهیم که یک عده سودجو به راحتی با اقتصاد و سلامت جامعه بازی کنند.

وی نقش مردم در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌‌های غیرقانونی را مهم دانست و اظهار داشت: مردم باید همراهی لازم را با دستگاه‌های نظارتی و بازرسی داشته و ضمن پرهیز از ساخت‌وسازهای بدون مجوز، هرگونه تخلفی را به مراجع صلاحیت‌دار اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار