کد خبر: ۲۳۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 24 May 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از افزایش نگران کننده حجم تولید زباله در این استان خبر داد.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری و به طور کلی مدیریت کلان در جوامع بشری، موضوع مدیریت پسماندها است.

وی تصریح کرد: این امر به دلیل ارتباط نزدیک و تنگاتنگی که سلامت انسان و حفظ محیط زیست دارد،‌ امروزه در جهان به عنوان یک موضوع بسیار مهم تبدیل شده و تلاش‌هایی در جهت ساماندهی صحیح و علمی پسماندها در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: استان البرز به دلیل شرایط خاصی که دارد، با موضوع مهاجرت گسترده روبه‌رو بوده و سالانه جمعیت این استان افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند.

محمدی با اشاره به آمارهای رسمی گفت: نرخ رشد جمعیت در کشور حدود یک و نیم درصد در سال بوده که این رقم در استان البرز بیش از 3 درصد گزارش شده است.

وی افزود: به واسطه افزایش جمعیت، شاهد افزایش تولید زباله در استان البرز هستیم که این امر نگرانی‌هایی را در حوزه حفظ محیط زیست به دنبال داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد: در حال حاضر روزانه بیش از دو هزار تن زباله عادی در استان البرز تولید می‌شود که بیش از استانداردهای جهانی است.

محمدی گفت: همچنین به این رقم باید تولید روزانه حدود 100 هزار تن پسماند صنعتی و پنج هزار تن نخاله ساختمانی را نیز اضافه کرد که آمار نگران کننده‌ای است.

وی با بیان اینکه چاره‌ای به غیر از مدیریت صحیح پسماند بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست نداریم، اظهار داشت: در این حوزه نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم و باید بخش خصوصی با ابزار و تکنولوژی روز و مدرن به کمک مدیریت استان بیاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: به طور قطع سازمان محیط زیست از طرح‌های علمی و کارشناسی شده بخش خصوصی در جهت مدیریت پسماند حمایت کرده و دیگر نمی‌توان تنها به دفن زباله اکتفا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار