کد خبر: ۲۳۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 24 May 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دریافت وجه از والدین دانش‌آموزان در هنگام ثبت نام غیرقانونی و ممنوع است.

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش ثبت نام در مدارس برای پایه پیش‌دبستانی و دبستان از روز اول خرداد آغاز شده است.

وی افزود: برای مقطع متوسطه نیز ثبت نام پس از پایان امتحانات خرداد آغاز می‌گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دانش‌آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: در فصل تحصیلی 94 – 96 در مجموع 399 هزار و 452 دانش‌آموز لازم‌التعلیم حضور داشتند.

ساکی گفت: اگر به این تعداد دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و همچنین بزرگسال هم اضافه کنیم، تعداد افراد شاغل به تحصیل در مدارس استان البرز بیش از 414 هزار نفر در فصل 94 – 95 بود.

وی افزود: تجربه چندین ساله حضور در استان البرز نشان می‌دهد که ما سالانه حدود 12 هزار نفر افزایش تعداد دانش‌آموزان داریم و به همین دلیل انتظار داریم که تعداد کل دانش‌آموزان برای فصل تحصیلی 95 – 96 بیش از 426 هزار نفر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای مقابله با اخذ وجه در مدارس هنگام ثبت نام اندیشیده شده است، گفت: طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و قوانین جاری، مدارس دولتی حق دریافت وجه در زمان ثبت نام را نداشته و تحصیل در این مدارس رایگان است.

ساکی بیان داشت: تنها برای خرید کتاب و بیمه دانش‌آموز وجوهاتی دریافت می‌شود که امسال کتاب نیز به صورت اینترنتی ثبت نام و خریداری می‌شود. بنابراین تنها باید برای بیمه دانش‌آموزان وجوهی را به مدرسه پرداخت کرد.

وی گفت: مدارس غیر دولتی نیز باید بر اساس مصوبات مربوطه از دانش‌آموزان شهریه دریافت کنند که این مصوبات برای مدارس غیر دولتی استان البرز هنوز ابلاغ نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: بنابراین مدیران مدارس غیردولتی تا زمان ابلاغ رسمی شهریه‌ها، فقط می‌توانند به صورت علی‌الحساب شهریه دریافت کنند.

ساکی گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بازرسانی را در غالب چندین تیم بازرسی آماده کرده و به صورت سرزده از مدارس دولتی و غیر دولتی بازدید می‌کنیم و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی بلافاصله برخوردهای قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار