کد خبر: ۲۳۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 25 May 2016


دبیر کمیسیون هماهنگی برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز از کشف یک محموله قاچاق مشروبات الکلی و توتون در این استان خبر داد.

علی‌اکبر زارعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای به عنوان پل ارتباطی پایتخت با بیش از 13 استان کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: وجود دو آزادراه بسیار مهم تهران – کرج و کرج – قزوین و همچنین جاده چالوس و جاده اشتهارد موجب شده که استان البرز از طریق این محورها به استان‌های مرکزی، شمالی و شمال غربی کشور متصل شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز تصریح کرد:‌ از همین محورهای برون‌شهری نیز راه دسترسی استان‌ تهران و پایتخت به 13 استان کشور فراهم می‌شود و طبیعی است که بخش مهمی از کالاهای قاچاق از این محورها جابه‌جا شود.

زارعی‌نژاد گفت: به همین دلیل اجرای طرح ضربتی کنترل محورهای برون‌شهری استان البرز در دستور کار این ستاد قرار گرفت و در آن دستگاه‌های مهم نظارتی و قضایی استان از جمله پلیس آگاهی، نیروی انتظامی، دادستانی و ... مشارکت دارند.

وی بیان داشت: بر اساس این طرح، ضمن کنترل تردد خودروها، دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و قضایی نظارت بیشتری بر عبور و مرور خودروهای عمومی و خودروهای حمل بار خواهند داشت.

دبیر کمیسیون هماهنگی برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز افزود: در روزهای اخیر و با افزایش نظارت‌های یاد شده، گزارشی دریافت کردیم مبنی بر اینکه یک محموله مشروبات الکلی و توتون در حال جابه‌جایی است.

زارعی‌نژاد ادامه داد: با بررسی‌های دقیق انجام شده و اجرای طرح‌های عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس از تبریز به سمت پایتخت در حال تردد بود، در آزادراه کرج – قزوین متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بازرسی از اتوبوس فوق، صحت گزارش‌های دریافتی اثبات شد و مأموران موفق به کشف محموله مشروبات الکلی، توتون و تعدادی لباس خارجی قاچاق شدند.

دبیر کمیسیون هماهنگی برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز تصریح کرد: در این اتوبوس به صورت ماهرانه‌ای بیش از 80 جعبه مشروبات الکلی، بیش از یک هزار 300 بسته توتون قاچاق و 10 بسته لباس ساخت کشور ترکیه جاسازی شده بود.

زارعی‌نژاد افزود: با کشف این محموله، دستگاه‌های انتظامی و قضایی وارد عمل شده و سه قاچاقچی را دستگیر کردند که پرونده آنها در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار