کد خبر: ۲۳۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 25 May 2016


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از ساخت حوضچه‌های جذب شیرابه زباله برای نخستین‌بار در این استان خبر داد.

مجتبی اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در حال حاضر زباله‌های شهرستان کرج و دیگر شهرستان‌های استان البرز در منطقه حلقه‌دره دفن می‌گردد.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری و دفن و مدیریت پسماندها در شهرداری کرج با استفاده از شیوه‌های نوین انجام می‌گیرد، اما در گذشته به دلایلی برخی از اقدامات اصولی برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب‌های تجمیع زباله‌ها در منطقه حلقه‌دره مد نظر قرار نگرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: به همین دلیل در تلاش هستیم تا با اصلاح اشکالات و نواقص، اقدامات اساسی برای جلوگیری از تخریب و آلودگی زیست‌محیطی ناشی از دفن زباله در منطقه حلقه‌دره را انجام دهیم.

اسکندری گفت: یکی از موارد مربوط به پخش شیرابه‌ زباله‌ها در این منطقه است که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود. در گذشته یک حلقه حوضچه برای جذب این شیرابه‌ها به صورت سنتی در منطقه حلقه‌دره ساخته شده بود که جوابگوی نیازها نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان داشت: بنابراین طرح احداث چند حوضچه‌ بتنی با هدف جمع‌آوری شیرابه‌ زباله‌ها در این منطقه در حال احداث است که در نوع خود بی‌نظیر بوده و تاکنون در کشور این حوضچه‌های بتنی احداث نشده است.

اسکندری گفت: با بهره‌برداری از حوضچه‌های یاد شده،‌ دیگر شیرابه‌ زباله‌های دفن شده در منطقه حلقه‌دره به محیط نفوذ نمی‌کند و نقش اساسی در حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت این حوضچه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود و در تلاش هستیم تا پایان تابستان سال جاری بهره‌برداری از آنها آغاز گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از گلایه‌ها بابت ناامن بودن جاده حلقه‌دره اشاره کرد و گفت: برای رفع این دغدغه طرحی با هدف ایمن‌سازی جاده فوق در دستور کار قرار گرفت و برای اجرای آن اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان در نظر گرفته شد.

اسکندری اعلام کرد: این طرح نیز در دست اجرا است و بر اساس آخرین بازدیدها پیشرفتی بیش از 60 درصد داشته است. با تکمیل طرح یاد شده، دغدغه شهروندان بابت ناامن بودن جاده حلقه‌دره نیز برطرف می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار