کد خبر: ۲۳۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 25 May 2016


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از راه‌اندازی موزه مشاهیر شهرستان طالقان در آینده نزدیک خبر داد.

عبدالناصر میرچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از نظر پیشینه تاریخی و معرفی مشاهیر به جامعه دارای جایگاه ویژه‌ای در میان تمام استان‌های کشور است.

وی افزود:‌ در این استان، شهرستان طالقان خود جایگاه والایی دارد و بزرگان دینی، مذهبی، فرهنگی و هنرمندان متعددی از طالقان به ایران معرفی شده و خدمات‌ ارزشمندی به مردم ارائه کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تصریح کرد: به عنوان نمونه آیت‌الله طالقان که نقشی مهم و تاثیرگذار در هدایت جامعه، آشنایی نسل جوان با احکام دین مبین اسلام و راه امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی داشتند، فرزند استان البرز و شهرستان طالقان است.

میرچی گفت: بنابراین یکی از اولویت‌های این اداره‌کل معرفی مشاهیر و چهره‌های سرشناس استان البرز به مردم و به ویژه نسل جوان است.

وی افزود: در این راستا طرح احداث موزه مشاهیر در شهرستان طالقان در دستور کار قرار گرفته و در تلاش هستیم که این طرح در مدت کوتاهی به بهره‌برداری برسد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، موزه مشاهیر طالقان قرار است در حمام تاریخی این شهرستان که دارای قدمت و عمری بالغ بر دو قرن است، احداث گردد.

میرچی اظهار داشت: مجوزهای لازم برای احداث و راه‌اندازی این موزه در حمام تاریخی طالقان صادر شده و از نکات مهم این طرح مشارکت مردمی است.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی این موزه یکی از شهروندان طالقانی مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال کمک کرده و زمین و اعتبارات مورد نیاز باقی مانده نیز از سوی فرمانداری تامین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: با راه‌اندازی این موزه، گامی موثر در جهت معرفی بهتر و بیشتر مشاهیر شهرستان طالقان به نوجوانان، جوانان و حتی گردشگران داخلی و خارجی برداشته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار