کد خبر: ۲۳۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 25 May 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه تنوع زیستی جانوری و گیاهی در استان البرز بسیار چشمگیر است،‌ گفت: باید با حفظ و شناسایی جانوران و گیاهان بر تنوع آنها افزوده و از آنها به عنوان منابعی مهم حفاظت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین محمدی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی که در مجموعه کردان ساوجبلاغ هم اکنون نیز در حال برگزاری است اظهار داشت: آموزش‌های لازم به مردم در خصوص نحوه نگهداری و حفظ محیط زیست یکی از مهمترین اقداماتی است که باید از سوی مسؤولان ذیربط به صورت دقیق و اساسی انجام شود.

وی افزود: امروز بسیاری از اقدامات محیط زیست و تنوع زیست محیطی را در گروه‌های مختلف به مخاطره انداخته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: در این راستا و برای حفظ محیط زیست باید این مخاطرات را از بین برده و محیطی زیستی سالم و به دور از تهدیدات داشته باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه استان البرز دارای تنوع زیستی جانوری و گیاهی است، تأکید کرد: یکی از مهمترین مقوله‌هایی که این دو تنوع زیستی را در استان مورد تهدید قرار داده است مهاجرپذیر بودن و وجود مراکز صنعتی در البرز است.

این مسؤول تصریح کرد: وجود مراکز صنعتی بدون پروانه موقعیت زیست محیطی در این استان را به مخاطره می‌اندازد و می‌تواند شرایط را برای جانوران و گیاهان دشوار سازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز به وجود گیاهان دارویی در این استان اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون 1000 گونه گیاهی در استان البرز شناسایی شده است که با توجه به اقدامات انجام شده 20 درصد از این گیاهان خاصیت دارویی دارند.

وی با بیان اینکه امروز استفاده از گیاهان دارویی نیز در جهان مورد توجه قرار گرفته است،‌عنوان داشت: از این ظرفیت در استان نیز می‌توانیم در مسیر توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان البرز ادامه داد: همچنین در این استان 240 گونه از پرندگان شناسایی شده‌اند که بسیار قابل توجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار