کد خبر: ۲۳۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 25 May 2016


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: یکی از مهمترین چالش‌های زیست‌محیطی در کشور استفاده نامناسب از معادن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، فرهاد دبیری ظهر امروز در همایش روز جهانی تنوع زیستی که در مجموعه فرهنگی ایثار کردان هم‌اکنون نیز در حال برگزاری است افزود: وجود معادن در کشور و استفاده و برداشت نامناسب از آنها به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های زیست‌محیطی محسوب می‌شود که باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع این مشکل از سوی کارشناسان محیط زیست هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: متأسفانه با وجود بیان تمامی مشکلات از این برداشت‌های نامناسب اما باز هم شاهد صدور برخی از مجوزها به منظور برداشت بیشتر از معادن هستیم که این مهم می‌تواند محیط زیست را بیش از پیش به مخاطره بیندازد.

دبیری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه برداشت‌های بسیار ضررهای بسیاری را برای محیط زیست در بخش‌های مختلف به همراه دارد بیان داشت: برای برداشت از این معادن حتی اجازه‌ای از سازمان محیط زیست نیز گرفته نمی‌شود تا کارشناسان مشاوره‌های لازم را در این خصوص ارائه دهند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تأکید بر استحصال صحیح از معادن تصریح کرد: برداشت نامناسب از معادن خسارات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد خواهد کرد که تا سال‌های طولانی این اثرات باقی خواهد ماند.

دبیری توسعه شهرها،‌ دخالت و دستبرد انسان به بسیاری از زیستگاه‌های طبیعی و تخریب منابع طبیعی از دیگر مواردی دانست که محیط زیست را به مخاطره انداخته است.

وی ارائه آموزش‌ها به مردم را مهم ارزیابی کرد و افزود: مردم باید نسبت به پیرامون خود حساس باشند و با استفاده درست از محیط زیست و عدم تخریب منابع طبیعی آن را به آیندگان تحویل دهند.

دبیری داشتن هوایی سالم و محیط زیست سالم را در گرو استفاده درست از منابع طبیعی خدادادی عنوان کرد و گفت: مسؤولان برای رسیدن به محیطی سالم باید برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشند و در این مسیر با این سازمان همکاری و تعاملات لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار