کد خبر: ۲۳۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 25 May 2016


مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سرعت سرسام‌آور و باشتابی در نابودی منابع زیستی کشور وجود دارد که این امر باید متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید گشتاسب در مراسم آئین بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی که صبح امروز در مجموعه فرهنگی ایثار کردان در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار داشت: سرعت سرسام‌آور و باشتابی در نابودی منابع زیستی کشور وجود دارد.

وی افزود: سالی 250 میلیون قورباغه به فرانسه از کشورهای هند و سریلانکا به‌سبب اینکه برای آنها غذای لذیذ است، صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آمارهای موجود بیانگر این است که بعد از مافیای مواد مخدر در سطح دنیا، دومین مافیا، قاچاق تنوع زیستی است، افزود: در حال حاضر مشخص نیست که در سطح جهان چه‌مقدار گونه‌های گیاهی وجود دارد و آمارهای مختلف 30 الی 50 میلیون گونه داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از 5 درصد شناخته شده است، گفت: در حال حاضر حداقل 40 درصد از داروهای کشور آمریکا از منابع زیستی تأمین می‌شود.

گشتاسب با ابراز اینکه صنایع بسیاری در جهان فعال و تداوم آنها در گروی حفاظت از تنوع زیستی است، افزود: ما در این سرزمین قدر نعمت‌هایی را که به‌وفور به ما داده شده است، ندانسته‌ایم. سرعت سرسام‌آور و باشتابی در نابودی منابع زیستی کشور وجود دارد که این امر باید متوقف شود.

وی با تذکر اینکه باید درک و اراده تصمیم‌گیران سرزمین به مرحله‌ای برای کند کردن این روند برسد، افزود: در دولت تدبیر و امید بنای اصلی همین است.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این کار به‌تنهایی از عهده سازمان حفاظت محیط زیست با بدنه کم و منابع مالی ضعیف برنمی‌آید، گفت: در ایران در هر ثانیه 350 مترمربع از جنگل‌ها و مراتع نابود می‌شود، که از همین حیث باید به حفاظت از محیط زیست اهمیت داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار