کد خبر: ۲۳۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 25 May 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از راه اندازی نخستین مدرسه طبیعت کشور در آینده نزدیک در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا، حسین محمدی روز چهارشنبه در همایش روز جهانی تنوع زیستی در مجموعه فرهنگی ایثار کردان استان البرزبا اشاره به وجود گونه های ارزشمند جانوری در پارک وحش کردان شهرستان ساوجبلاغ افزود: این مجموعه برای راه اندازی نخستین مدرسه طبیعت کشور در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی های طبیعی و جانوری استان البرز اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزارگونه گیاهی با خواص دارویی و 46 گونه پرنده در این استان شناسایی شد.

محمدی بیان داشت: طی دو ماه گذشته نیز با پرآب شدن تالاب صالحیه نظرآباد، 160 گونه پرنده دراین تالاب شناسایی شدند که این گونه ها در کشور کم نظیر است.

وی ، وجود 80 غار در البرز به عنوان دیگر ویژگی های طبیعی استان نام برد وگفت: باید از داشته های خودمان حفاظت کنیم ونگهبان خوبی برای محیط زیست خود باشیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با ابراز از پدیده ریزگردها در استان،اظهار داشت: منشاء 70درصد این آلودگی ها کانون های محلی است و باید تلاش کنیم تا راهکاری مناسب برای مقابله با این معضل در یابیم.

مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استان البرز نیز در این آیین اظهار داشت: کلانشهر در ردیف شهرهای آلوده کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز هوای بیشتر شهرهای ییلاقی استان البرزهم آلوده است و این نیاز به اهتمام ویژه مسئولان دارد و همه باید دست در دست هم داده تا سه عنصر آب ، خاک وهوا پاک بماند .

مهرور افزود: حفظ تنوع زیستی منجر به حیات بشری شده است و بحث محیط زیست بحث تمام دولت ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار