کد خبر: ۲۳۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 25 May 2016


نخستین همایش آموزشی راهنمایان سواد رسانه ای با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان البرز روز چهارشنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج، برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش مربیان، مشاوران و معاونان پرورشی آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد البرز حضور داشتند.

در این همایش نکات آموزشی و مهارتی در حوزه فضای مجازی ارائه شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در این همایش گفت: این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی بیشتر معلمان و فعالان سازمان های مردم نهاد در استان جهت انتقال اطلاعات دنیای مجازی درحال برگزاری است.

رضا گل محمدی افزود: نقش و کارکرد مهم معلم در جامعه سبب شده تا این گروه در استان البرز مسئولیت انتقال نکات آموزشی به جامعه هدف که همان نوجوانان هستند را در کنار فعالان سازمان های مردم نهاد برعهده بگیرند.

گل محمدی گفت: تاثیر فضای مجازی در جامعه قابل انکار نیست و تنها راه افزایش شناخت نوجوانان و جوانان با دنیای مجازی در سطح دانش آموزی دانشگاه ها و خانواده از طریق آموزش امکان پذیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز اضافه کرد: هم اکنون زیرساخت های آموزشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مخرب، فضای مجازی در البرز فراهم شده تا با مشارکت آموزش و پرورش دراین استان گامی عملی برداشته شود.

وی فضای مجازی را به یک سیل ویرانگر تشبیه کرد و افزود: تنها راه برخورد با این سیل ویرانگر افزایش دانش فضای مجازی در بین جوانان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز نیز گفت: فضای مجازی دنیای پیچیده ای است که استفاده بهینه از آن نیاز به دانش علمی و مهارتی استفاده از این تکنولوژی را دارد.

مسعود مهرانی نیا افزود: هم اکنون امکان برخورد حذفی با این تکنولوژی درجامعه ما نیست و لازم است خانواده ها و مراکز آموزشی با گسترش دانش لازمه به افراد راه های پیشگیری از آسیب های مخرب این فضا را کاهش دهند.

وی ادامه داد: معلمان به عنوان نیروهای تاثیرگذار و الگو دهنده در جامعه در زمینه هدایت دانش آموزان در چگونگی استفاده از فضای مجازی نقش کلیدی دارند و به همین دلیل دراین دوره از این نیروی تاثیر گذار استفاده شده است.

دراین دوره دربین شرکت کنندگان کتاب های آموزشی به منظور تقویت اطلاعات علمی و مهارتی در حوزه فضای مجازی و همچنین کلیپ های آموزشی توزیع شد .مسئولیت این دوره آموزشی را دو نفر از اساتید مشهد برعهده داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار