کد خبر: ۲۳۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 25 May 2016


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برداشت و استفاده نامناسب از معادن کشور، چالش های زیست محیطی به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد دبیری روز چهارشنبه در همایش روز جهانی تنوع زیستی که در مجموعه فرهنگی ایثارکردان استان البرز برگزار شد، افزود: امروز صدور روزافزون مجوز برداشت از معادن کشورتوسط برخی دستگاه ها نگران کننده است.

وی ادامه داد: انجام این گونه اقدام ها بدون صلاحدید سازمان حفاظت محیط زیست ، چالش زیست محیطی در پی خواهد داشت.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به شیوه صحیح استحصال معادن اظهار داشت: ضرورت دارد تا مواد معدنی در عمق زمین برداشت شود.

وی ادامه داد: برداشت سطحی از معادن سبب خسارت فراوان به محیط زیست و اکوسیستم می شود.

دبیری تصریح کرد: با توسعه شهرها و نیاز مردم جهان به غذا ، انسان ها دستبرد زیادی به زیستگاه های طبیعی داشته اند و امروز متوجه این خسارت شده اند که جبران آن نیاز به هزینه بسیار هنگفتی دارد.

همچنین حمید گشتاسب مدیر کل دفتر زیستگاه های سازمان حفاظت محیط زیست در این همایش با بیان اینکه قاچاق تنوع زیستی بعد از مواد مخدر بیشترین سود آوری را در جهان دارد گفت : امروزه تنوع زیستی، مفهومی فراتر از حفظ گونه های در حال انقراض پیدا کرده است و در تمام اشکال مختلف فعالیت های بشر از قبیل صنعت، معدن، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی گسترش یافته است.

وی افزود: توسعه فعالیت های بشری با آسیب های زیست محیطی همراه شده است.

در این همایش که با شعار «توسعه و جریان سازی و تنوع زیستی با هدف پایداری زندگی مردم و معیشت آنان ' برگزار شد، از 11 تن از کارکنان نمونه و عکاسان حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار