کد خبر: ۲۳۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 27 May 2016


مدیرکل تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: ظرفیت اقتصادی ماهیان خاویاری در ایران بر اثر برداشت بی‌رویه، قاچاق و تخریب زیستگاه در حال کاهش است.

اصغر مبارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه هر شکل حیاتی بی‌مهره، مهره‌دار، جانور و حتی هر زیستگاه‌ آنها به عنوان تنوع زیستی محسوب می‌شود، اظهار داشت: از نظر علمی هر کدام از گونه‌ها فارغ از شکل و ماهیت آنها کارکرد خاصی در طبیعت و اکوسیستم دارند که نقش کارکردی آنها در طبیعت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش این گونه‌ها در طبیعت دارای اهمیت است، افزود:کاهش جمعیت حشرات گرده‌افشان در همه دنیا فاجعه است که به سبب رفتار غلط در استفاده بی‌رویه از سموم به بار آمده است.

مدیرکل تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه جبران چنین خساراتی بسیار سخت و پرهزینه است، گفت: ظرفیت اقتصادی ماهیان خاویاری در ایران بر اثر برداشت بی‌رویه، قاچاق و تخریب زیستگاه در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه بازسازی این امر بسیار پرهزینه و دارای روندی کند است، افزود: مهمترین کار در سال جاری بحث تهیه برنامه اقدام و عمل ملی حفاظت از تنوع محیط زیستی است.

مبارکی با اشاره به اینکه همه برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی ما باید بر اساس طرح اقدام و عمل باشد، گفت: این امر یک وظیفه ملی و مسئولیت بین‌المللی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار