کد خبر: ۲۳۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 27 May 2016


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فردیس از برگزاری نمایشگاه عکس خرداد حادثه‌ها در تمامی کتابخانه‌های این شهرستان خبر داد.

گلشن شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار داشت: ایران پیش از انقلاب شکوهمند بهمن 57 به عنوان کشوری در جهان شناخته می‌شد که یکی از مستعمرات غیر رسمی و پنهان کشورهای غربی بود.

وی افزود: به مدت بیش از دو قرن کشورهای استعمارگر غربی در ایران تاخت و تاز کرده و در کوچک‌ترین مسائل داخلی که مربوط به ملت ما بود، اظهار نظر و اعمال نفوذ می‌کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: وجود یک حکومت دست‌نشانده و غرب‌زده که تنها اولویت آن رعایت اوامر آمریکایی‌‌ها و اجرای دستورات غربی‌ها بود، موجب شد که ملت ما در جهان به عنوان جامعه‌ای مستقل و دارای استقلال سیاسی و اقتصادی و ... شناخته نشوند.

شیرمحمدی گفت: غربی‌ها در دوران ستمشاهی دستورات خود را از طریق سفارتخانه‌های خود به حکومت دست‌نشانده وقت دیکته کرده و آنها نیز این دستورات را بدون کم و کاست اجرا می‌کردند.

وی افزود: این شرایط موجب شده بود که ظالمانه‌ترین دستورات از جمله دستور تصویب قانون کاپیتولاسیون را به دولت و مجلس ما داده و آنها نیز بدون رعایت کردن حقوق و منافع کشور و مردم آن را تصویب کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس ادامه داد: در چنین شرایطی بود که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرچم مبارزه با حکومت ظالم، فاسد و دست‌نشانده طاغوت را برافراشته و علیه منافع نامشروع غربی‌ها در ایران و حتی جهان اسلام اعلام قیام کنند.

شیرمحمدی اظهار داشت: مردم ما نیز که از یک سو اعتماد و ایمانی راسخ به علمای دینی و مراجع معظم تقلید داشته و از سوی دیگر از ظلم و جور حکومت وقت خسته شده بودند، زیر این پرچم جمع شده و دو هزار و 500 سال حکومت شاهنشاهی را سرنگون کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب شد که امروزه ملت ما در جهان به عنوان مردمی مستقل، آزادی‌خواه و عدالت‌طلبی شناخته شوند که تن به زورگویی غربی‌ها نمی‌دهند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس با اشاره به در پیش بودن ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه گفت: ما باید از این فرصت برای انتقال پیام امام خمینی (ره) به نسل جوان و شرایط پیش از انقلاب و همچنین ایثار و فداکاری که ملت ما برای پیروزی انقلاب تحمل کردند، استفاده کنیم.

شیرمحمدی تصریح کرد: در این راستا اداره کتابخانه‌های عمومی فردیس برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود دارد که محور اصلی این برنامه‌ها فرهنگی است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برگزاری جشنواره عکس خرداد حادثه‌ها در تمام کتابخانه‌های فردیس است که در این جشنواره 25 عکس تاریخی که سیر تحول انقلاب از پانزدهم خرداد 42 تا 22 بهمن 57 را نشان می‌دهد به نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس بیان داشت: همچنین از روز پنجم خرداد تا پانزدهم خرداد ماه به مدت 15 روز نشست‌های تخصصی در کتابخانه‌های فردیس با محور بررسی اندیشه‌های امام خمینی (ره) برگزار می‌گردد.

شیرمحمدی گفت: در این نشست‌ها کتبی که حاوی معرفی اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) است به جوانان و نوجوانان معرفی و در یک نشست نقد و بررسی مورد مطالعه و پرسش و پاسخ قرار می‌گیرد.

وی در پایان با دعوت از جوانان و نوجوانان شهرستان فردیس گفت: این برنامه‌ها تنها مخصوص اعضای کتابخانه‌ها نیست و عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار