کد خبر: ۲۳۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 27 May 2016

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده امکانات مهار حریق آتش جنگل‌ها بهبود و افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، قاسم سبزعلی ظهر امروز در کارگاه آموزشی مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع که در کرج برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: باید امکانات مهار آتش را در جنگل‌ها توسعه داده تا بتوانیم در مواقع آتش‌سوزی جنگل‌ها اقدامات سریع‌تری را انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 300 میلیارد ریال به منظور تجهیز امکانات مهار آتش جنگل‌ها اختصاص یافت،‌ افزود: با تمهیدات اندیشیده شده هم‌اکنون 250 دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌ها خریداری شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از مهمترین دلایل بروز این آتش‌سوزی‌ها را عوامل انسانی عنوان کرد و بیان داشت: استفاده صحیح از جنگل‌ها باید به درستی در بین مردم نهادینه شود.

وی افزود: براساس آمار موجود سال گذشته بیشترین آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های لرستان و کردستان اتفاق افتاد که باید تمامی تمهیدات لازم برای کاهش این آتش‌سوزی‌ها انجام شود.

سبزعلی حفظ جنگل‌ها و مراتع را از مهمترین وظایف مردم دانست و اعلام کرد: حفظ این منابع طبیعی به عنوان یک منبع مهم و تأثیرگذار در محیط زیست باید مورد توجه مردم باشد لذا در هنگام استفاده از این فضاها باید تمامی موارد ایمنی و اصول استفاده صحیح از آنها به نحو مطلوب رعایت شود.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای از مردم قدر این منابع را نمی‌دانند و با تخریب و آلوده کردن این فضاها این منابع خدادای را به مخاطره می‌اندازند.

سبزعلی مهمترین دلایل تخریب و از بین رفتن این منابع مهم را عوامل انسانی عنوان و تأکید کرد: باید فرهنگ استفاده از جنگل و مراتع را بیش از پیش برای مردم نهادینه سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار