کد خبر: ۲۳۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 27 May 2016


مدیرکل منابع طبیعی ‌و آبخیزداری استان البرز بر توسعه نیروهای انسانی بیشتر برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد فرضی ظهر امروز در مانور اطفای حریق مراتع و جنگل‌ها که در محمدشهر کرج برگزار شد،‌ اظهار داشت: هم‌اکنون میزان امکانات و نیروهای انسانی برای حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع کافی نیست و لازم است تدابیر لازم برای توسعه آن اندیشیده شود.

وی افزود: استان البرز هم‌اکنون تنها با 25 جنگلبان از منابع طبیعی این استان حفاظت می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خاطرنشان کرد: گستردگی جغرافیایی استان البرز می‌طلبد تا تجهیزات و امکانات در این زمینه نیز با توسعه همراه شود.

فرضی خاطرنشان کرد: این درحالی است که حفاظت از منابع طبیعی این استان با کمترین امکانات انجام می‌شود.

وی افزود: حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری در این استان نیازمند حفاظت بیشتر است و باید نگاه ویژ‌‌ای را به این مهم داشته باشیم.

این مسؤول بیان داشت: مردم از مهمترین عواملی هستند که می‌توانند ما را در حفظ این منابع یاری دهند لذا مردم به عنوان یاوران و حافظان جنگل‌ها و مراتع باید مورد توجه باشند و از این ظرفیتها باید در مسیر رسیدن به اهداف استفاده کرد.

فرضی با بیان اینکه باید آموزش‌های لازم در استفاده درست از این منابع به مردم داده شود گفت: متأسفانه عده‌ای از مردم بدون توجه به اهمیت این منابع اقدام به تخریب و آلوده کردن آن کرده و ضررهای زیادی را به این منابع می‌رسانند.

وی استفاده نادرست از مراتع و ورود بیش از حد دام‌ها و حتی ورود دام‌های غیرمجاز را نیز از دیگر عوامل تخریب و از بین رفتن مراتع عنوان کرد و بیان داشت: البته برای جلوگیری از تخریب بیش از حد این منابع نیروهای نظارت و کنترل مستقر شده است.

گفتنی است در حاشیه این مانور 633 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار