کد خبر: ۲۳۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 27 May 2016


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تاکید بر لزوم مدیریت آب و سیلاب های شهری، از برگزاری همایش مدیریت سیلاب شهری طی هفته آینده در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرور پیش از ظهر پنجشنبه در کارگاه آموزشی مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع که با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور همراه بود، اظهار کرد: سال گذشته اقدامات و برنامه ریزی های خوبی در حوزه آموزش و پیشگیری از حریق انجام شد در نظر داریم این مهم در سال جاری به طور جد اجرایی شود.

وی با بیان اینکه آموزش، مقوله حائز اهمیتی است که تمام اقشار، نهادها و دستگاهی اجرایی باید به آن توجه کنند و این امر در دستور کار شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری البرز قرار دارد، افزود: آموزش نقش مهمی در پیشگری از حوادث ایفاء می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خاطرنشان کرد: برگزاری مانورهایی نظیر مانور اطفای حریق پیش مقدمه عملیات واقعی است.

وی با بیان اینکه هر چه در بحث آموزش فعال باشیم به طور قطع قدرت مقابله با حوادث افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: خوشبختانه مانورهای خوبی در بخش های مختلف در البرز انجام می شود.

مهرور در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر لزوم مدیریت آب و سیلاب های شهری، گفت: همایش مدیریت سیلاب شهری هفته آینده در استان البرز برگزار می شود.

وی بیان کرد: مبحث مهم آبخیزداری باید مورد توجه دستگاه های مربوطه قرار گیرد که در این راستا اقدامات مطلوبی انجام شده است همچنین باید به این امر نیز اشاره کرد که رویکرد بودجه ای به این بخش سر خط ما بوده است.

رفع تصرف ۳۳۶ هکتار از اراضی ملی در البرز طی سال گذشته

در ادامه سرهنگ اردشیر جابری فرمانده یگان حفاظت استان البرز گفت: طی سال گذشته ۳۳۶ هکتار از اراضی ملی استان البرز رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ فقره حریق در سطح اراضی ملی استان صورت گرفته است، گفت: با تلاش های انجام شده از سوی همکاران و جوامع محلی در این راستا تنها ۴۷ هکتار از این اراضی طعمه حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت استان البرز در پایان گفت: طی سال جاری تعداد ۶ دستگاه اطفای حریق توسط یگان حفاظت تحویل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار