اگر گفتمان امام (ره) و انقلاب توانست ملت تحقیر شده ایران را در سال 57 در صدر ملت‌های آزاده دنیا قرار دهد، آن تفکر با پختگی و خرد می‌تواند ضمن وحدت ملت، آنها را در شرایط حساس کنونی هدایت کند.
کد خبر: ۲۳۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰ 28 May 2016
سه نقطه عطف در زندگی امام خمینی (ره) تبدیل به تقویم انقلاب مردم ایران شد.
اول قیام مردم در 15 خرداد 1342 و تبدیل امام خمینی (ره) به رهبری انقلابی و مرجعی آگاه به مسایل سیاسی روز.
دوم 22 بهمن 1357 و پیروزی ملت مظلوم ایران بر استبداد داخلی و استکبار جهانی به ویژه قطع دست رژیم کودک‌کش صهیونیستی از دخالت در سرنوشت ملت ایران.
سوم 12 فرودین 1358 و تشکیل نظام جمهوری اسلامی با رای مستقیم بیش از 98 درصد ملت ایران که تبدیل حکومت از دیکتاتوری شاهنشاهی به مردمسالاری دینی بود.
این سه دوره مهم در تفکر امام (ره) در گذر تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل به گفتمان اصلی ملت ایران و مخالفان با این تفکر در صف مخالفین راه امام (ره) قرار گرفتند.
با استقرار جمهوری اسلامی و حاکمیت احکام الهی مبتنی بر حضور و مشارکت شناسنامه‌دار و قانونی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و انتخابات نشان داد تفکر اسلامی در دوران معاصر با انقلاب اسلامی تبدیل به گفتمان مستضعفین و آزادیخواهان شده و تفاوت آشکار انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها در بازگشت به اندیشه دینی بود که امام (ره) در بین آزادیخواهان و انقلابیون تبدیل به انسانی روحانی قابل احترام و مسیح و احیاگر دینداری لقب گرفت.
عکس امام (ره) در میان ملت‌های مسلمان در مساجد و منارل مقدس شمرده می‌شد و در سایر کشورها او را به نام مبارزی علیه استبداد و استکبار تحسین می‌کردند.
امروز تکیه بر آرمان‌های امام (ره) و ایستادگی براساس منطق و عقلانیت می‌تواند دنیا را نسبت به فرزندان امام (ره) به تکریم وادار کند.
اگر گفتمان امام (ره) و انقلاب توانست ملت تحقیر شده ایران را در سال 57 در صدر ملت‌های آزاده دنیا قرار دهد، آن تفکر با پختگی و خرد می‌تواند ضمن وحدت ملت، آنها را در شرایط حساس کنونی هدایت کند.
ایستادگی توام با درک درست از شرایط جهانی و انسجام و اتحاد ملی ملت ما را تبدیل به تاثیر گذارترین ملت‌ها در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه کرده است.
حفظ این جایگاه به ویژه با پیروی از منویات جانشین امام (ره)، مقام معظم رهبری که حقیقتا نزدیکترین به افکار امام (ره) هستند، می‌تواند ما را در خط امام (ره) نگه دارد و توفیقات به دست آمده ملت ما را در تداوم انقلاب و راه امام (ره) مصمم تر نشان می دهد.

یادداشت از ابوالفضل اینانلو – فرماندار شهرستان اشتهارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار