کد خبر: ۲۳۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


مسؤول کنگره سرداران و شهدای استان البرز گفت: برای شناسایی و داشتن آمار دقیق شهدای هر شهرستان در استان البرز لازم است تا فرهنگ نامه شهدا در هر شهرستان از این استان تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی محمد دانشیار ظهر امروز در گردهمایی خادمین شهدا که در شهرستان فردیس برگزار شد اظهار داشت: باید آمار دقیقی از میزان خانواده شهدا در این استان داشته باشیم.اما این آمار هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

این مسؤول تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل عدم داشتن این آمار مهارجرپذیر بودن استان البرز است، که در این راستا باید تلاش شود تا با شناسایی آمار دقیقی از آمار شهدای هر شهرستان را داشته باشیم.

دانشیار با اشاره به اینکه ستاد کنگره شهدای استان البرز چهار سال پیش تشکیل شد افزود: در این راستا باید با تدوین فرهنگ نامه شهدا در ساماندهی آمار شهدای هر شهرستان اقدامات اساسی را انجام دهیم.

*آثار شهدا جمع‌آوری می‌شود

وی در ادامه سخنان خود از دیگر برنامه‌های این ستاد جمع‌آوری آثار شهدا را عنوان کرد و بیان داشت: ثبت و جمع‌آوری آثار شهدا می‌تواند نقش اساسی در شناساندن این عزیزان به نسل‌های آینده باشد.

مسؤول کنگره سرداران و شهدای استان البرز گفت: در این راستا خانواده معظم شهدا آثاری که از شهدا دارند مانند دست نوشته‌ها و ... را به این ستاد تحویل دهند.

به گفته وی با جمع‌آوری این آثار حتی می‌توانیم در خصوص آنان فیلم و مستند ساخته و در شناساندن روحیه شهدا به نسل امروز نیز اقدامات اساسی انجام دهیم.

دانشیار خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با نثار جان خود از خاک این کشور دفاع کردند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

وی افزود: امروز و با گذشت سال‌ها از دوران هشت سال دفاع مقدس ما باید حافظ آرمان‌ها و اهداف رزمندگان و شهدا بوده و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مسؤول کنگره سرداران و شهدای استان البرز تأکید کرد: نسل امروز الگوهایی بزرگ چون شهدا را دارند و می‌توانند با تأسی از این عزیزان راه زندگی خود را ادامه دهند و موفق باشند.

وی یکی از مهمترین وظایف مردم و مسؤولان را تکریم خانواده معظم شهدا عنوان کرد و بیان داشت: سرکشی به خانواده شهدا در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار