کد خبر: ۲۳۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


مدیر اجرایی طرح ساماندهی تپه مرادآب گفت: با صرف 50 میلیارد تومان اعتبار حدود دو تا سه هکتار از اراضی باقیمانده اراضی تپه مرادآب تملک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، امیر جوانمرد با اشاره به تصویب طرح جامع کاربری بلندمدت اراضی منطقه اسلام‌آباد به تفکیک مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، فضای سبز و تأسیسات شهری، عنوان کرد: اساس‌نامه فعالیت ستاد طرح ساماندهی در سال 71 به دستور رئیس جمهور وقت تدوین و اجرایی شد؛ وظیفه اصلی این ستاد احیا و بهسازی منطقه اسلام‌آباد بوده است.

این مسؤول با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در قالب اجرای مفاد اساسنامه و وظایف پیش ‌بینی شده ستاد ساماندهی محله اسلام‌آباد، بیان کرد: در گام نخست از 4 هزار و 600 ملک واقع در این محدود 4 هزار و 300 ملک تملک شد.

جوانمرد، مساحت اراضی تپه مرادآب را 72 هکتار عنوان کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های مالی صورت گرفته با 50 میلیارد ریال اعتبار، باقیمانده این اراضی نیز آزاد می‌شود.

به گفته وی نوسازی هر قطعه از بافت‌های مسکونی محله اسلام‌آباد 120 میلیون ریال اعتبار هزینه در بردارد که با احتساب اجرای طرح ساماندهی تاکنون برای احیای 45 قطعه حدود 6.5 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

مدیر اجرایی طرح ساماندهی تپه مرادآب در خصوص محل تأمین اعتبار اجرای طرح‌های ساماندهی، بیان کرد: با توجه به مستقل بودن این ستاد، اعتبار لازم برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های احیای بافت‌های محله اسلام‌آباد از طریق فروش اراضی تملک شده تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با تصویب طرح جامع اسلام‌آباد شاهد رشد سرانه‌ها و امکانات شهری در این منطقه پرجمعیت خواهیم بود، گفت: با مشخص شدن کاربری بلندمدت اراضی این محدوده، با مانع خاصی در راستای سرعت بخشی به توسعه و عمران این منطقه مواجه نخواهیم بود.

به گفته جوانمرد، تصویب طرح جامع اسلام‌آباد در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور موجب سرعت بخشی به احیای بافت‌های فرسوده و ناپایدار در این منطقه خواهد شد؛ چراکه در سال‌های اخیر و به دلیل بلاتکلیفی وضعیت اراضی، مشکل قانونی بازسازی منازل اهالی این منطقه وجود داشته که اکنون رفع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار