کد خبر: ۲۳۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران گفت: دفاتر فن‌بازار در تمامی استان‌های کشور دایر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اکبر قنبرپور ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر فن‌بازار منطقه‌ای استان البرز گفت:‌ با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده دفاتر فن‌بازار طی دو سال آینده در تمام استان‌های کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون 14 دفتر فن‌بازار در کشور ایجاد شده است و با توجه به اهمیت موضوع این مهم تا دو سال آینده در تمام استان‌های مختلف کشور نیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این دفاتر توانمندسازی شرکت‌های فناور خصوصی است.

قنبرپور افزود: در این راستا تاکنون شرکت‌های بسیاری برای دریافت خدمات به این دفاتر مراجعه کرده و از کمک‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود از توسعه پارک علم و فناوری کشور خبر داد و بیان داشت: بر اساس تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده فاز سوم پارک علم و فناوری از سال آینده آغاز می‌شود که با افزایش این مهم یک‌هزار هکتار به پارک علم و فناوری کشور افزوده خواهد شد.

این مسؤول با تأکید بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از مدیران علمی و نخبگان تشکیل شده است و خلاقانه عمل کردن از مهم‌ترین خصوصیات این شرکت‌ها است.

قنبرپور در ادامه سخنان خود به مأموریت اصلی شرکت‌های فن‌بازار اشاره کرد و گفت: شرکت فن‌بازار کمک به شرکت‌های تازه تأسیس را انجام می‌دهد که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ارائه بانک اطلاعاتی جامعی برای دفتر فن‌بازار به استان البرز خبر داد و تصریح کرد: نسل سوم این نسخه به استان البرز ارائه شده است و تا پایان سال اقدامات اساسی برای تکمیل این بانک در استان البرز انجام می‌شود.

رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران بیان داشت: براساس تدابیر انجام شده ایجاد چهار دفتر فن‌بازار در چهار استان کشور از دیگر برنامه‌های امسال است.

در ادامه این مراسم مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز نیز طی سخنانی گفت:‌ استان البرز از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه صنعت برخوردار است و توانسته صنایع بسیار مهمی را در خود جای دهد.

محمد رضایی تأکید کرد: وجود این صنایع می‌تواند سهم مهمی را در ایجاد اشتغال و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این دفاتر می‌توانیم در مسیر ارتباط با صنایع و پژوهشگران اقدامات مؤثری را انجام دهیم عنوان کرد: هم‌اکنون ارتباط ضعیفی بین صنایع و پژوهشگران است لذا با راه‌‌اندازی دفاتر فن‌بازار می‌توانیم زمینه مطلوب ارتباط بین صنایع و پژوهشگران را ایجاد نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار