کد خبر: ۲۳۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط بانان برای زندگی در شرایط سخت آموزش می‌بینند، ‌گفت: آموزش محیط بانان در مرکز آموزش محمدشهر کرج از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهناز مظاهری ظهر امروز در مراسم افتتاح دوره‌های آموزشی محیط‌‌‌ بانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آموزش‌ها به محیط بانان برای آماده کردن آنان در شرایط سخت ارائه می‌شود، بیان داشت: در این دوره آموزشی 175 محیط بان از سراسر کشور آموزش‌های لازم را در این زمینه خواهند دید.

وی افزود: ارائه آموزش‌ها به محیط بانان گامی مهم برای حفظ و حراست از جنگل و منابع طبیعی است و می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی را در این زمینه داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه حضور شکارچیان یکی از مهمترین معضلاتی است که محیط بانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ادامه داد: محیط بانان باید شرایط چگونگی مواجه شدن با شکارچیان و نحوه برخورد با آنان را به درستی بدانند.

وی تأکید کرد: در این زمینه محیط بانان علاوه بر اینکه باید زندگی کردن در شرایط سخت و دشوار و تأمین غذا برای خود در این شرایط را فرا بگیرند باید در مقابل حضور شکارچیان که به صورت غیرمجاز وارد محیط می‌شوند نیز آشنایی کامل داشته و نحوه واکنش به این مسأله را به خوبی درک کنند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست این آموزش‌ها را به محیط بانان یک ضرورت دانست و گفت: باید در این آموزش‌ها شرایط استفاده از اسلحه نیز به درستی به محیط بان آموزش داده شود.

به گفته وی، با رفع مشکلات در این زمینه از امروز آموزش 175 نفر از محیط بانان در مرکز آموزشی محمدشهر آغاز شده است.

وی تأکید کرد: در این زمینه نیز در نظر داریم برنامه‌های آموزشی خود را در صورت تأمین اعتبارات با توسعه بیشتری همراه کنیم.

گفتنی است، این مراسم در مرکز آموزشی محمدشهر کرج آغاز به‌کار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار