کد خبر: ۲۳۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: کنترل و احیای منابع آب زیرزمینی مهمترین اولویت است که باید تدابیر اساسی برای حفظ این منابع اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد حاج رسولی‌ها ظهر امروز در گردهمایی توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد برای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی که در کرج برگزار شد اظهار داشت: یکی از بحران‌های امروز کشور در مسئله آب وضعیت نامناسب سفره‌های زیرزمینی آب است.

وی ادامه داد: حفظ و احیای این سفره‌های زیرزمینی باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها باشد و برای جبران خسارات باید تدابیر اساسی در این زمینه اندیشیده شود.

مشاور وزیر نیرو افزود: باید با برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح‌های مختلف تعادل بخشی را در این زمینه ایجاد کنیم و با این بحران مقابله نماییم.

حاج رسولی‌ها خاطرنشان کرد: البته برای دستیابی به این مهم باید پروژه‌های مختلفی را اجرایی کرد و در این مسیر از ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی نیز استفاده نمود.

وی صیانت از آب‌های زیرزمینی را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: استفاده از تشکل‌های مردمی در این راستا یکی از مهمترین مسائلی است که می‌توانیم برای حفاظت از آب‌های زیرزمینی اقدامات مناسبی را انجام دهیم همانظور که با استفاده از این تشکل‌ها توانستیم در زاینده‌رود بخشی از بستر رودخانه را از دخل و تصرف آزادسازی کنیم.

حاج رسولی‌ها تأکید کرد: با استفاده از این ظرفیت مردمی اقدامات موثری در شرق رودخانه زاینده رود انجام شد.

مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: در بحث مدیریت آب نیز باید از این تشکل‌ها استفاده کرده تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی گفت: ما نیز باید در مسیر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی اقدامات موثری را انجام دهیم که در این راستا با مدیریت آب به عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات به سمت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی پیش خواهیم رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار