کد خبر: ۲۳۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 30 May 2016


معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه در ۱۶ پارک محله‌ای حوضچه‌های نگهداشت آب ایجاد شده است، گفت: این آب‌ها را می‌توان به سفره‌های زیرزمینی تزریق کرد یا برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی‌اصغر کمالزاده در نخستین همایش مدیریت بحران در سیلاب شهری که صبح امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث مدیریت سیلاب و مخاطرات با بحث مدیریت ریسک همراه است، اظهار داشت: با توجه به تغییر اقلیم برای مدیریت سیلاب باید از حوضچه‌های نگهداشت آب استفاده کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه از آب حوضچه‌ها می‌توان استفاده کرد که سبب صرفه‌جویی در هزینه هم می‌شود، افزود: باید شدت ورود سیل در حوزه آبریز را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه بحث مدیریت سیلاب، بحثی نیست که شهرداری به تنهایی امور آن را کنترل کند، گفت: دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز باید در این حوزه ورود کنند.

کمالزاده با بیان اینکه در 16 پارک محله‌ای حوضچه‌های نگهداشت آب ایجاد شده است، افزود: این آب‌ها را می‌توان به سفره‌های زیرزمینی تزریق کرد یا برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

وی با اشاره به تکمیل کلتورها، گفت: در جایی که حوضچه آبی وجود ندارد از کلکتور استفاده می‌شود.

کمالزاده با بیان اینکه آب باران مناسب برای آبهای زیرزمینی است و نباید به فاضلاب وارد شود، افزود: اگر باران وارد سفره‌های زیرزمینی شود، دیگر سیل هم اتفاق نمی‌افتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به اینکه در حال حاضر از ظرفیت رودخانه‌ای فصلی برای سیلاب استفاده نمی‌شود، گفت: بحث ساماندهی بالادست با حضور آب منطقه‌ای باید شروع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار