کد خبر: ۲۴۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 07 June 2016


فرماندار ویژه کرج از ادامه اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی ایرانی در کارگروه ساماندهی متکدیان که پیش از ظهر سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: پدیده تکدی گری، یک پدیده ناهنجار اجتماعی است که با عواملی نظیر استثمار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و بهره کشی جنسی، ارتباط پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: پدیده تکدی گری در کلان‌شهر کرج، در سال های اخیر تبدیل به معضل اجتماعی شده و برای این مشکل باید مردم و مسئولان در کنار هم و با همدلی بیشتر همراه باشند.

ایرانی تهیه بانک اطلاعاتی و شناسایی باندهای سازمان یافته تکدی گری، کودکان کار و خیابان، اجرای طرح های ضربتی جمع آوری متکدیان و هماهنگی با امور اتباع خارجی برای اخراج متکدیان خارجی به بیرون از مرزها و کشور متبوع آنان را جزو طرح های مختلف در دست اجراست اعلام کرد.

ضرورت ساماندهی کودکان کار و خیابان در کرج

فرماندار ویژه کرج گفت: شناسایی باندهای سازمان یافته تکدی گری و سرپرستان این باندها فرایندی زمانبر است که می تواند به صورت ریشه ای این معضل را برطرف کند اما در حال حاضر برای زدودن تکدی گران از چهره شهر، اجرای عملیات ضربتی در دستور این کارگروه قرار دارد.

ایرانی ادامه داد: این طرح از روز سیزدهم خرداد آغاز شده و با همکاری شهرداری کرج، بهزیستی، کمیته امداد، مرکز بهداشت و دادگستری و ناجا در حال حاضر اجرا می شود.

وی در خصوص متکدیان جمع آوری شده، گفت: این متکدیان به مرکز نگهداری موقت آسیب دیدگان اجتماعی واقع در میدان استاندارد فرستاده می شوند سپس با حضور نمایندگانی از بهزیستی، کمیته امداد، اتباع و دانشگاه علوم پزشکی، غربالگری در مورد آنها انجام می شود متکدیانی که مبتلا به اعتیاد هستند به اردوگاه ماده ۱۶ یا کمپ های میان مدت ترک اعتیاد فرستاده می شوند که در این خصوص همکاری نیروی انتظامی و بهزیستی شایسته تقدیر است.

فرماندار در خصوص کودکان کار و خیابان، گفت: پس از بررسی وضعیت سلامت و شناسایی خانواده های آنها، در صورتی که بدسرپرست یا بی سرپرست باشند تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد قرار می گیرند اما در خصوص اتباع خارجی، که امکان حمایت این دو نهاد برای آنها وجود ندارد، پس از بررسی وضعیت کارت تردد به امور اتباع فرستاده می شوند.

لزوم همکاری مردم با مسئولان برای حل معضل متکدیان

فرماندار کرج در ادامه به ضرورت همکاری مردم با مسئولان برای زدودن چهره شهر از وجود متکدیان تاکید کرد و گفت: شهروندان باید بدانند متکدیان با ظاهرسازی فریبنده، نشان دادن آثار معلولیت و آسیب دیدگی و استفاده از کودکان، از دلسوزی و ترحم آنها سوء استفاده می کنند در حالی که مردم می توانند برای کمک و یاری رساندن به نیازمندان آبرومند، از مجراهای صحیح نظیر موسسات خیریه، سازمان های معتبر حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اقدام کنند و با پرهیز از پرداخت وجه به متکدیان، این معضل اجتماعی را در کلان‌شهر کرج از بین ببرند.

ایرانی در پایان با تاکید بر ضرورت حفظ کرامت انسانی نیازمندان، گفت: در نظام جمهوری اسلامی، به دنبال یاری رساندن به مظلومان در قالب حفظ کرامت های انسانی آنها هستیم بنابراین از همه اقداماتی که برای امور خیریه انجام می شود استقبال می کنیم اما اجازه نمی دهیم این خصلت نیکو و احساسات پاک شهروندان با بازی فریبنده متکدیان به سخره گرفته شود و با برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های نیکوکاران از مجراهای صحیح، به دنبال آن هستیم تا کمک های مردم به دست نیازمندان واقعی برسد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
تو خدا این متکديان پاکستانی رو از جلوی بیمارستان تخت جمشید جمع کنيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
در اتوبان تهران کرج از کلاک تا پل فردیس تعداد زیادی گدا وپفک فروش در وسط اتوبان باعث ترافیک بیشتر شده اند پس کو پلیس راه وپلیس رفع معبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار