کد خبر: ۲۴۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 11 June 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست فردیس از اجرای طرح ضربتی برخورد با جمع‌آوری و بازیافت غیرمجاز زباله در این شهرستان خبر داد.

مرتضی شکوری اظهار داشت: جمع‌آوری زباله‌های خشک و تر و بازیافت آنها باید در چارچوب اصول و قواعدی باشد که عدم رعایت آنها آسیب‌های بهداشتی و زیست‌محیطی بسیاری را به مردم وارد می‌کند.

وی افزود: بر اساس قانون جمع‌آوری زباله و بازیافت دارای متولیان مشخصی است و واحدهای صنفی نمی‌توانند به صورت غیرمجاز اقدام به این کار کنند، چرا که تخصص و اصول علمی این حرفه را نمی‌دانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فردیس تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی از واحدها و افراد بدون داشتن مجوزهای قانونی لازم، اقدام به جمع‌آوری و بازیافت زباله می‌کنند که این کار آسیب جدی به شهرستان فردیس وارد کرده است.

شکوری گفت: روزانه گزارش‌هایی را مبنی بر آتش‌زدن زباله و رهاسازی شرابه زباله‌ها به مزارع و اراضی کشاورزی داریم و مردم گلایه بسیاری در این زمینه دارند.

وی بیان داشت: به همین دلیل طرح ضربتی برخورد با جمع‌آوری و بازیافت زباله در شهرستان فردیس آغاز شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فردیس در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان اجرای طرح فوق، افراد و یا واحدهای شناسایی و محکوم شده‌اند، گفت: 11 واحدی که به صورت غیرمجاز اقدام به جمع‌آوری و بازیافت زباله می‌کردند از سوی اداره محیط زیست فردیس شناسایی شده بودند که طی سه مرحله به آنها اخطارهای لازم داده شده بود.

شکوری اظهار داشت: متاسفانه آنها به این اخطارها توجهی نکردند، به همین دلیل طی روزهای گذشته و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، این واحدها پلمب و متولیان آنها برخورد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون پرونده این واحدها در مراجع صلاحیت‌دار در دست بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار