کد خبر: ۲۴۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 11 June 2016
رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بسیاری از فجایع داعش در سوریه به سبب جریحه‌دار نمودن عفت عمومی قابل بیان نیست گفت: اغلب داعشی‌ها قبل از اسارت خودکشی می‌کنند.

جانباز سیدحمزه میرتقی با اشاره به اینکه آن چیزی که در صحنه سوریه حائز اهمیت بوده و باید قدر آنرا دانست، بحث حیثیت ما به واسطه جانفشانی شهدای مدافع حرم است اظهار داشت: در آنجا گروه‌های مختلفی در حال فعالیت هستند که در زمینه‌های گوناگون به مشکل می‌خورند ولی تنها موردی که همه بر آن تاکید دارند، طرف ایرانی است و این به واسطه آبروی شهدا است.

جانباز مدافع حرم با بیان اینکه مصلحین و مردم سوریه که موافق با نظام سوریه هستند، هر دو ایرانی‌ها را به عنوان فرد صادق و وفای به عهد می‌شناسند، افزود: حتی معارضین سوریه نیز قبول دارند که ایرانی‌ها خیلی از اخلاقیات انسانی را رعایت می‌کنند، و این به سبب حیثیتی است که خون شهدا به ما داده است.

وی با اشاره به اینکه این امر مهم‌ترین دستاوردی است که هیچ کس نمی‌تواند به آن خدشه وارد کند، افزود: خیلی مهم است که ما با جمعی در حال جنگ هستیم که ما را به عنوان افراد با فتوت و اخلاق اسلامی بشناسند.

وی با بیان اینکه در سوریه برخی از وقایع خیلی سخیف مانند فروش زنان سوری اتفاق می‌افتد، افزود: خیلی از فجایعی که در سوریه اتفاق می‌افتد را به سبب اینکه عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند، قابل بیان نیست.

میرتقی با اشاره به اینکه فوعه و کفریا در کشور سوریه بیش از یک سال است که در محاصره اشغال‌گران داعشی قرار دارد، گفت: در آنجا افراد بزرگ به هیچ وجه از خانه خارج نمی‌شوند اما کودکان به سبب گرسنگی و جمع‌آوری علف از روی زمین برای ارتزاق خود از خانه‌ها خارج می‌شوند که مورد هجمه و تیراندازی داعشی‌ها قرار می‌گیرند.

جانباز مدافع حرم با بیان اینکه چاپخانه‌ای در ترکیه در اختیار داعش قرار دارد، افزود: عربستان سعودی به طور علنی حمایت خود از نیروهای متجاوز به خاک سوریه را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: بخشی از نیروهایی که داعش با آنها کار می‌کند کسانی هستند که از بیرون آنها را جذب کرده‌اند و روی ذهن و تفکر آنها کار کرده‌اند، اما عده دیگری از نیروهای آن‌ها افرادی هستند که با اشغال کردن روستاهای آن‌ها و تهدید و با اعمال زور، از آن‌ها به عنوان نیروهای پدافند استفاده می‌کند.

جانباز مدافع حرم با بیان اینکه نیروهای داعشی به ندرت اسیر می‌شوند، افزود: آنها تا آخرین فشنگ خود را برای جنگیدن استفاده می‌کنند و بعداز آن به سبب اینکه به دست نیروهای مقابل نیفتند، خودکشی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار