کد خبر: ۲۴۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 12 June 2016


مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان البرز گفت که گردشگری ورزشی امروزه در دنیا به عنوان یک صنعت پایدار و پر درآمد مطرح بوده البرزبا توجه به پتانسیل های ویژه خود در این زمینه بستر سازی و ایجاد زیر ساخت های لازم در توسعه این صنعت را در این استان می طلبد.

رضا گل محمدی روز یکشنبه در نشست کمیسیون گردشگری در اتاق بازرگانی با بیان اینکه البرز پایتخت ورزش های رزمی ایران است، افزود: قابلیت ها و توانایی های استان البرز در توسعه صنعت توریسم ورزشی دارای اهمیت و قابل توجه است.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به پیست دیزین خاطرنشان کرد: در استان البرز پیست اسکی دیزین با مساحت 540 هکتار در دنیا وضعیت منحصر به فردی است که باعث جذب گردشگران شده است.

گل محمدی خاطرنشان کرد: در استان 2000 رأس اسب و 72 مجتمع سوارکاری وجود دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته که راه اندازی پیست بین المللی مسابقات اسب سواری از برنامه های این اداره کل است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پیست از صرف هزینه های معادل 4 میلیون تومان به ازای هر اسب برای شرکت در مسابقات سوارکاری در گنبد جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان تاکید کرد: وجود رودخانه البرز که برای مسابقات آب های خروشان و یا صخره های جاده چالوس که برای صخره نوردی منحصر به فرد است و می توان از این ظرفیت نیز در توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد : اداره کل ورزش و جوانان آمادگی دارد تا با همکاری اتاق بازرگانی پروژه های نیمه تمام ورزشی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا هر چه سریع تر به اجرا برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار