کد خبر: ۲۴۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 12 June 2016


حجم سرمایه گذاری خارجی استان البرز تا پایان سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 34 برابر افزایش داشته است و از 10میلیون و 500 هزار دلار در سال 93 به 376میلیون و 904 هزار دلار در سال 94 رسیده است.

به گزارش ایرنا، اینکه یکی از راه های ایجاد رونق اقتصادی استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری های خارجی سایر کشورها است امری بدیهی است و استان البرز نیز پس از به نتیجه رسیدن برجام تلاش کرده تا هر چه بیشتر سرمایه گذاران کشورهای مختلف را جذب کند.

استان البرز ظرفیت هایی خوبی در بخش های مختلفی نظیر صنعت، کشاورزی و حمل و نقل دارد که جذابیت مطلوبی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده و در صورت بهره برداری درست از این ظرفیت ها و معرفی مطلوب آنها، آینده ای درخشان پیش روی اقتصاد این استان می توان تصور کرد.

استقرار بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی که بخش عمده ای از آنان ملی هستند، برخورداری از حضور موسسات دانش بنیان و علمی معتبر کشور نظیر موسسه سرم سازی رازی، شرکت مپنا، پژوهشکده مواد و انرژی، پژوهشکده انستیتو پاستور، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، موسسه تولید و اصلاح بذر و نهال کشور و مهم تر از اینها فرودگاه پیام به عنوان تنها فرودگاه باری کشور همه و همه از ظرفیت های البرز به شمار می روند.

امروز سرمایه گذاری خارجی عاملی برای انتقال سرمایه و تکنولوژی به شمار می رود که البرز نیز از این غافله عقب نمانده و با دعوت از سرمایه گذاران خارجی همسو با سایر استان های کشور با میزبانی از هیات های سرمایه گذار خارجی راه همراهی با کشور را در پیش گرفته است.

تداوم تعاملات اقتصادی و اصرار بر اینکه اقتصاد ایران بیش از کالا به دانش و تکنولوژی و همچنین سرمایه گذاری مشترک نیاز دارد، پس از برجام و گره گشایی ارتباطات کشور با سایر کشور ها مورد توجه قرار گرفت و خارجی ها برای پیشبرد اهداف اقتصادی به ایران اسلامی اعتماد کرده و آن را انتخاب کردند .

جدا از انتقال دانش و تکنولوژی های خارجی با این نوع مراودات اقتصادی زمینه اشتغال بیش از پیش درکشور فراهم شده و چرخ تولید و صنعت با شتاب بیشتری به حرکت درآمده است که مدیرکل اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز دراین باره گفت: شش شرکت سرمایه گذاری خارجی از کشورهای آلمان،ایتالیا، چین ،امارات متحده،ایرلند و هند در طرح تولید داروهای ضد سرطان ،کوره های ذوب الکترونیکی ، قالب مکاندگار سازه های بتونی ،اسبک خودرو ،تولید سیگارت و احداث نیروگاه های کوچک مقیاس با پیش بینی ایجاد اشتغال 803 نفر دراستان جذب شدند .

صمد بهزاد افزود: اکنون سرمایه گذا ری با کشورهای انگلستان ، ژاپن ، ایتالیا، لهستان ،ترکیه ،کره جنوبی ،ایرلند ،استون ،آلمان ،پرتغال ، مالزی ، کویت ، لهستان ،سوئیس ،هند ،کرواسی انجام شده که دستاوردهای خوبی را در حوزه های تولید و صنعت البرز به همراه داشته است .

وی ،تجهیزات پزشکی وقطعه سازی ، احداث نیروگاه های خورشیدی ، فناوری اطلاعات ،حمل و نقل ریلی و مترو ،مبلمان و لوازم اداری ، تجهیزات کشاورزی ، گیاهان دارویی را از جمله زمینه های فعالیت شده از سوی این هیات های خارجی برشمرد.

وی گفت: حجم صادرات در کالاهایی مورد نیاز بوده و تامین مواد اولیه برای واحدهای صنعتی ،حمل و نقل ریلی ،احداث خطوط مترو ، ساخت بیمارستان ،هتل ،فایناس و تامین مالی (ارزی ) ساخت قطعات خودرو ،صفحه های خورشیدی ،الکترونیک و برق ، بازیافت و مدیریت پسماند ، صنایع بهداشتی و دارویی ، خوراک دام وطیور و احداث نیروگاههای کوچک مقیاس است .

بهزاد تاکید کرد: این هیات ها پذیرفتند که هرنوع سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی البرز مستلزم ورود دانش فنی و انجام سرمایه گذاری مشترک و مستقیم است .

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به پتانسیل های بالای البرز این استان آماده مذاکرات با هیات های تجاری ،اقتصادی تمام کشورها است و بنابرهماهنگی انجام شده این استان به زودی میزبان هیات های اقتصادی و تجاری کشورهای چین، ایتالیا، روسیه، هند، کرواسی، عراق و کویت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار