کد خبر: ۲۴۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 12 June 2016


معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گفت: برنامه های فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان باید جذابیت لازم را برای جذب نوجوانان و جوانان داشته باشد.

به گزارش ایرنا،محمدرضا فلاح نژاد روز یکشنبه در نشست ستاد غنی سازی اوقات فراغت شهرستان فردیس که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن و آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد،ماهواره هاو بیکاری باید برنامه های اوقات فراغت متنوع و برای نوجوانان و جوانان جذاب و گیرا باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های مدیران شهرستان باید برنامه‌ریزی ویژه برای تابستان به عنوان محمل اوقات فراغت این قشر عظیم داشته باشند.

فلاح نژاد گفت: مدیران شهرستان فردیس باید از ادارات کل خود اعتبارات استانی دریافت و برای اوقات فراغت از آنها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم با برنامه‌های خوب و پر محتوا جوان امروز را به سمت پیشرفت و توسعه کشور سوق دهیم جامعه سالم و پویا خواهیم داشت.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری ادارات و نهادهای مردمی در راستای ایجاد فضای مناسب برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزانی که در تعطیلی مدارس به سر می‌برند، گفت: انتظار داریم که مدیران ادارات از ظرفیت‌های خود در راستای غنی سازی اوقات فراغت در قالب برنامه های متنوع تفریحی استفاده کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بزرگان دینی توصیه کردند با همنوع خود ازدواج کنید افزود: جوانان با کسی ازدواج کنند که دارای سرشت و فطرت پاک باشد.

فلاح نژاد اظهار کرد: مسایل محیطی وراثتی یکی از عواملی است که در رفتار انسان اثر دارد پس باورها و اندیشه ها در رفتار انسانها تاثیرگذار است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: باورهای دینی،امید به زندگی،آموزش مهارتهای زندگی،دوست مناسب،خانواده و رسانه ها می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشند.

فلاح نژاد افزود: اگر شبکه های مجازی سطح مطالعات و دانش فرد را بالا برده است ولی از طرفی آسیبهایی دارد بخاطر اینکه بستر و زیرساختهای مناسب آن فراهم نشده است.

وی افزود: اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد همه به خودمان بر می گردد فرد باید نهاد خود را تربیت کند تا خود بتواند مدیریت کند ما نهاد را رها کردیم هر چه فرزندانمان می خواهند در اختیارش قرار می دهیم.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فردیس نیز گفت: یکی از دغدغه های امروز والدین وضعیت اسفناک فرهنگی اجتماعی و مشکلات موجود چون بیکاری و خطراتی که در مسیر نوجوانان است.

حجت الاسلام محمد سلیمانی افزود: جامعه ما جامعه آرمانی است که آحاد مردم به جایی برسد که بتواند خود و خانواده را مدیریت کنند و به اوج ترقی و پیشرفت جامعه برسد.

وی در ادامه افزود: یک جامعه پیشرفته تحصیلکرده مصون از خطر است باید تک تک جامعه افراد را درست بسازیم وقتی دژ آسیب ناپذیر خانواده می تواند فرزندان مناسب تولید و تربیت کنند از آسیب های اجتماعی در امان است.

سلیمانی اظهار کرد: کودک در همان بدو تولد نیاز به محبت والدین دارد و نسبت به جامعه احساس دوری و غضب ندارد و اولین واحدی که در تربیت فرزندان نقش مهمی داشته باشد خانواده است که بدنبال کرامت فرزندان خود باشد.

وی گفت: خانواده باید ازسنین کودکی برنامه ریزی درستی کند مساجد پایگاه بسیار مهمی از سالهای گذشته تاکنون برای اوقات فراغت جوانان بوده است.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فردیس نیز گفت: اداره بنیاد شهید مخاطبین خاص خود را دارد که مکلف به خدمات دهی به خانواده ایثارگران و شهدا است.

سلیمانی افزود: گرچه فرهنگ ایثار و شهادت مخاطبین ما هستند و برای فرزندان ایثارگر و شاهد برنامه هایی در غنی سازی اوقات فراغت خواهیم داشت.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس نیز گفت: این اداره همچون سالهای گذشته در ایام تابستان در رشته ‌های فرهنگی و هنری، دوره های آموزشی در تمام مقاطع سنی به ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می کند.

اسداله جعفری افزود: تابستان امسال برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگی و هنری با بهره گیری از استادان ممتاز و توانمند در رشته‌ های مختلف در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: مراکز آموزش فرهنگی هنری، کانون،مساجد و موسسات قرآنی،دو سالن سینما در شهرستان فردیس وجود دارد که قرار است در سالن های سینما اکران فیلم داشته باشیم که مقدمات اولیه فراهم شده است.

رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان فردیس گفت: شش سالن ورزشی سرپوشیده در فردیس وجود دارد که تحت مزایده قرار گرفته و چگونه می توانیم برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان برنامه ریزی داشته باشیم.

مهدی محبی افزود: بودجه دولتی کار ما را سخت کرده است از پارکهای سطح شهرستان برای ورزش استفاده می کنیم.

وی اظهار کرد: سالن های ورزشی و استخر با 50 درصد تخفیف در فصل تابستان استفاده کنند و ورزشهای همگانی نیاز به نیروی انسانی،برنامه ریزی و بودجه دارد.

محبی گفت:هیئت های ورزشی این اداره هر کدام برنامه ریزی هایی را برای اوقات فراغت در تابستان دارند.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس نیز گفت: این ناحیه برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان 56 پایگاه فعال دارد.

فرشته فهمیده افزود: پنج سالن ورزشی و یک کانون فرهنگی وهنری و یک دارالقرآن و پایگاههای محدود دارد.

وی اظهار کرد: استخرهای موجود در فردیس با کمترین هزینه در اختیار دانش آموزان قرار بدهیم یا اردوهای دانش اموزی نیاز به هزینه دارد.

فهمیده گفت: طرح هجرت،ایجاد پایگاهها در مدارس و استفاده از کارورزان هنرستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش اموزان در دستور کار قرار دارد.

دهیار فرخ آبادزیبادشت مشکین دشت شهرستان فردیس نیز گفت: امداد ونجات و کمک های اولیه،دوره های هنری،دوره های فنی وحرفه ای،همایش روزه اولی ها،دومین همایش دختران،اردوی زیارتی و سیاحتی،مسابقات گل کوچک دانش آموزی،مسابقات والیبال بانوان از جمله برنامه های اوقات فراغت دهیاری است.

علی محمدی افزود: کلیه فضاهای ورزشی،مذهبی و فرهنگی در اختیار ستاد غنی سازی اوقات فراغت قرار گرفته است.

وی از آموزش وپرورش ناحیه سه کرج در خواست مساعدت مبنی بر در اختیار گذاشتن فضاهای آموزشی و مدارس در اختیار ستاد غنی سازی اوقات فراغت دانش اموزان کرد.

شهرستان فردیس حدود 600 هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد و همچنین این شهرستان دارای 73 هزار جمعیت دانش اموزی می باشد..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار