به دنبال افزایش توهین و بی‌توجهی مدیر روابط عمومی فرمانداری کرج به رسانه‌های منتقد، برخی از خبرنگاران این رسانه‌ها از معاون سیاسی و انتظامی استانداری البرز که مسئولیت کمیته اطلاع‌رسانی استانداری را بر عهده دارد، خواستند تا به شرایط ایجاد شده در روابط عمومی فرمانداری کرج رسیدگی کند.
کد خبر: ۲۴۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 14 June 2016
به گزارش تابناک – البرز: طی ماه‌های اخیر بارها از سوی مدیر روابط عمومی فرمانداری کرج به خبرنگاران برخی از رسانه‌ها به ویژه اصحاب رسانه‌های منتقد، توهین شده است.
تابناک طی چند گزارش این موضوع را به اطلاع مسئولان رساند، اما متاسفانه همچنان این وضعیت غیر مطلوب در روابط عمومی فرمانداری کرج ادامه دارد.
به عنوان نمونه در روزهای برگزاری انتخابات مهم و حساس هفتم اسفند سال گذشته، تابناک در گزارشی نوشت: " معلوم نیست چرا روابط عمومی فرمانداری کرج بر خلاف سیاست‌ مدیران ارشد استانداری و روسای ستاد انتخابات ساز مخالفی را در مورد خبرنگاران کوک کرد. به عنوان نمونه کارت ورود به ستاد انتخابات شهرستان کرج برای 2 رسانه اصولگرا و منتقد، حدود عصر روز جمعه هفتم اسفند ! صادر شد و تلاش بسیاری برای عدم اطلاع‌رسانی از سوی این خبرنگاران صورت گرفت."
همچنین تابناک در گزارشی دیگری که در تاریخ 16 اسفند 94 تحت عنوان "تقسیم خبرنگاران به خودی و غیر خودی در فرمانداری کرج" نوشت: در ماه‌های اخیر و علیرغم همراهی‌های گسترده اصحاب رسانه در کرج با فرمانداری این شهرستان، روابط عمومی فرمانداری کرج تقسیم‌بندی عجیبی برای ارتباط با خبرنگاران در نظر گرفته است.
بر اساس این تقسیم‌بندی، مسئولان فرمانداری کرج تنها با خبرنگارانی ارتباط برقرار کرده و اخبار در اختیار رسانه‌هایی قرار می‌گیرد که با دولت همراهی داشته و منتقد سیاست‌های دولت نباشند!
بنابراین روابط عمومی فرمانداری کرج از دعوت خبرنگاران رسانه‌های منتقد به برنامه‌ها خودداری کرده و اخبار را در اختیار معدودی از رسانه‌ها قرار می‌دهد."
تداوم این شرایط موجب شد که بسیاری از خبرهای فرمانداری کرج، از سوی رسانه‌های منتقد از جمله تابناک پوشش داده نشود، اما متاسفانه شرایط فوق همچنان ادامه داشته و خبرنگاران از سوی روابط عمومی این فرمانداری به خودی و غیر خودی تقسیم می‌شوند.
به عنوان نمونه روز گذشته و همزمان با سالروز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 92، فرماندار کرج مصاحبه‌ای را ترتیب داد که در آن تنها رسانه‌های حامی دولت حضور داشتند و حتی از ورود خبرنگاران رسانه‌های منتقد جلوگیری گردید.
از سوی دیگر رسانه‌هایی چون تابناک از ابتدا به این برنامه دعوت نشده‌اند.
به همین دلیل برخی از خبرنگاران از حجت‌الله ملاصالحی معاون سیاسی استانداری البرز که مسئولیت کمیته اطلاع‌رسانی استانداری را هم بر عهده دارد، خواستند تا به وضعیت روابط عمومی این فرمانداری رسیدگی کرده و از تداوم توهین به خبرنگاران جلوگیری کند.
حال باید دید که آیا ملاصالحی به این درخواست توجهی می‌کند و یا همچنان باید شاهد تقسیم خبرنگاران به خودی و غیر خودی در فرمانداری کرج باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار