کد خبر: ۲۴۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 15 June 2016


فرمانده انتظامی استان گفت: عظمت و عزت ماه مبارک رمضان به دلیل نزول قرآن کریم است که با تعالیم انسان سازش، باعث پاکسازی و بازسازی روح انسان‌هاست.

سرداربخشعلی کامرانی صالح، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: خداوند ماه رمضان را به عنوان یک امتیاز ویژه به مسلمانان جهان داده است، مانند معلمی که به شاگردانش فرصتی می‌دهد تا نمره قبولی را کسب کنند.

وی افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای بندگان خداست تا توبه کنند و شامل غفران الهی شوند و قرائت و تدبر در آیات وحی می‌تواند به ما کمک بزرگی کند.

کامرانی صالح تأکید کرد: عظمت و عزت اصلی این ماه مبارک به خاطرروزه گرفتن نیست بلکه به دلیل نزول قرآن کریم است.

این مسئول گفت: نگاه به قرآن، گوش کردن به کلام وحی و تلاوت قرآن عبادت است و تعمق در آیات الهی عبادت است و فهم و به کارگیری دستورات قرآن در زندگی ضامن سعادت و پیشرفت فرد و جامعه بشری است.

این مقام انتظامی یادآورشد: همانگونه که یک کودک بدون آنکه از خواص میوه‌ای مانند سیب مطلع باشد از ویتامین‌ها و مواد موجود در آن بهره‌مند می‌شود و یا یک متخصص تغذیه با علم و آگاهی به خواص این میوه ازآن استفاده می‌کند، قرآن نیز همینگونه است و هرکس با توجه به میزان علم و آگاهی خود از این گنجینه بی‌پایان الهی بهره خواهد برد.

کامرانی صالح ابراز کرد: همانطور که اگر انسانی وقتی بیمار می‌شود با دارو و مراقبت و پرهیز، نجات پیدا می‌کند، تعالیم آسمانی قرآن نیز نجات بخش و پاکسازی انسان است و هم اورا بازسازی می‌کند.

این مقام انتظامی دراین باره توضیح داد: ارتباط باقرآن باعث پاکسازی روح و روان از زشتی‌ها و امراض روحی می‌شود که مثال ملموس آن مانند همین طرح‌های پاکسازی است که پلیس در مناطق آلوده به اجرا می‌گذارد و آن مکان‌ها را از لوث آلودگی‌هایی مانند مواد مخدر، قاچاقچیان، سارقان و ... پاکسازی می‌کند.

وی افزود: مرحله بعد از پاکسازی، بازسازی است یعنی پس از آنکه آن منطقه از آلودگی‌ها پاک شد دوباره آن را به طرز صحیحی بسازیم و امکانات رشد و پیشرفت را در آن منطقه فراهم سازیم تا مانع نفوذ مجدد آلودگی‌ها به آنجا شویم.

رئیس پلیس البرزگفت: قرآن نیز یک چنین خاصیتی دارد یعنی علاوه برآنکه باعث زدودن بیماری‌های روحی و روانی و حتی جسمی از وجود فرد می‌شود انسان ساز است و اورا دوباره در مسیر درست رشد می‌دهد تا به کمال انسانی برسد.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: کسی که جسم و روح خود را با قرآن مأنوس کند علاوه بر آنکه خود سالم می‌ماند به سلامت اجتماع خود نیز کمک می کند و برای جامعه مفید است.

وی ادامه داد: به کار بردن الفاظ نیکو در انسان تأثیر مثبت به جای می‌گذارد به طوریکه وجود انسان با شنیدن الفاظ نیکو مانند کلام وحی صیقل و آرامش می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در گذشته نیز که مردم دارای سواد کمتری نسبت به امروز بودند به یکدیگر توصیه می‌کردند که حتی اگر سواد خواندن و نوشتن هم ندارند در مجالس قرآن حاضر شوند و به آیات قرآن نگاه کنند و کلام وحی را بشنوند؛ چرا که همین کار نیز روی انسان تأثیرات بسیار مثبتی دارد.

سردار کامرانی صالح گفت: از محافل قرآنی انوار نورانی به آسمان‌ها تلألو می یابد به گونه‌ای که فرشتگان الهی برای حضور در این مجالس شتاب می‌کنند تا از نورانیت قرآن بهره‌مند شوند و حتی برخی از فرشتگانی که به محفل قرآن نمی‌رسند برای زیارت محلی که مومنین تلاوت قرآن کرده اند به زمین می آیند.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان گفت: تلاوت و بهره گیری از قرآن محدود به زمان و مکان خاصی نیست بلکه برای همه زمانهاست و امیدواریم خداوند متعال در این ماه بزرگ به همه ما توفیق دهد تا از قرآن کمک بگیریم و انیس و همراه قرآن باشیم و با قرآن محشورشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار