کد خبر: ۲۴۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 18 June 2016
همه ساله در ماه مبارک رمضان سنت زیبا و با شکوهی در سراسر کشور برگزار می شود و خیرین با کمک یکدیگر برای آزاد کردن زندانیان جرائم غیر عمد جشن گلریزان برگزار می کنند تا دستان خیران سخاوتمند را برای آزادی زندانیان طلب کنند.
 جشن گلریزان جشنی است که در آن انسان ها به تبعیت از معبود خویش آزادی و پاک زندگی کردن را به همنوعان خود هدیه می دهند و این جشن زیبا بهترین فرصت برای یاد کردن از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در شب های ماه مبارک رمضان است. شب هایی که بخشش و مغفرت مهم ترین هدیه خداوند به مخلوقات است.
گلریزان در واقع ریختن گل زندگی و امید در چله سرمای رنج و سختی و گرفتاری همنوعان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرائم غیرعمدی را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می ‌دهند.
آن روز که شهید سیداسدالله لاجوردی برای کمک به زندانیان نیازمند دستی دراز کرد و با مبلغی چند زندانی را آزاد کرد، هیچ کسی این روز را تصور نمی‌کرد که نه اینقدر زندانی نیازمند داشته باشیم و نه این تعداد خیر برای آزادی زندانیان نیازمند، اما سال‌های زیادی است که ماه مبارک رمضان برای مردم ایران یادآور فصل همدلی و کمک به نیازمند شده است و در این ماه مهمانی خدا بسیاری از مردم هر آنچه در توان دارند برای کمک به نیازمندان به کار می‌گیرند.
در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به همت ستاد دیه استان البرز برگزار می ‌شود و بسیاری از زندانیان دربند به آغوش خانواده خود بازمی‌گردند.
تا شادی را در چشمان بسیاری از کودکان عضو خانواده زندانیان که مدت زیادی است از حسرت دوری پدر زانوی غم در بغل گرفته اند و گل روی آنان در غبطه یک لبخند مهرآمیز پدر پژمرده شده است را می توان دید.
امسال هم مانند هر سال از مسئولان استان البرز گرفته تا خیرین دست به دست هم می دهند و با کمکهایشان زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیر عمد را فراهم کنند.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: 290 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان البرز در انتظار آزادی به سر می برند.
محمدباقر مقدسی افزود: 55 درصد بدهکار مالی،10 درصد دیه،35 درصد مهریه و نفقه در مجموع میزان بدهی آنان در حدود 500 میلیارد ریال است.
وی افزود: سال گذشته 309 نفر از زندان استان البرز به کمک خیرین و ستاد دیه استان آزاد شدند.
وی گفت: رانندگان وسیله نقلیه خود را بیمه کنند با توجه به قانون جدید بیمه اجباری اخیرا تصویب شده است رانندگانی که دارای بیمه نامه باشند ورودی به زندان نخواهند داشت.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز افزود: خانواده های پسر و دختر که مهریه معقول را در نظر بگیرند و بخاطر مهریه باعث جدائی نشود اکثر زندانیان بدهکار مهریه جوانان کمتر از 30 سال هستند آنها نباید در گوشه زندان باشند بلکه باید چرخ مملکت را به حرکت درآورند.
مقدسی افزود: جوانان پسر برای خواستگاری دقت کنند که در مورد مهریه می گویند کی داده کی گرفته است مهریه تعهد است و باید پرداخت شود .
وی در خصوص بدهکاران مالی که بیشترین افراد را در زندان دارد ، اظهار کرد: با توجه به توانایی خودشان چک را صادر کنند و در امور مالی وضعیت خود را در نظر بگیرند و کار مالی انجام بدهند.
وی ادامه داد: تعداد زیادی از این افراد بدلیل چکهای بلامحل در زندان بسر می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار