مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خبر داد
به دلیل محدودیت منابع مالی در آموزش و پرورش پایگاه های تابستانی به صورت خودگردان دایر شده اند به گونه ای که منابع مالی آنها از طریق مشارکت خانواده ها تامین می شود.
کد خبر: ۲۴۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 19 June 2016
مدیر کل آموزش و پرورش البرز از ساماندهی 500 پایگاه تابستانی برای تحت پوشش قرار دادن 80 هزار دانش آموز در مدارس ، کانون های فرهنگی - تربیتی و مراکز فنی حرفه ای این استان خبر داد.
 خسرو ساکی روز یکشنبه در سومین نشست شورای آموزش و پرورش که در سالن استانداری البرز برگزار شد افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان یکی از محورهای سند تحول بنیادین را در قالب ساحت های شش گانه تشکیل می دهد.
وی به سخن ماندگار شهید رجایی که توجه عمیقی به تعلیم و تربیت داشتند اشاره و اظهار کرد: همانگونه که این شهید والامقام عنوان کرده اند مدارس تعطیل می شوند اما تعلیم و تربیت تعطیل نمی شود.
وی فعالیت های تابستانی در مدارس را در طول فعالیت های رسمی آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان شد: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هر گونه بی توجهی به این موضوع مهم شدت یافتن آسیب های اجتماعی را به دنیال دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برنامه ریزی و عملیاتی کردن برنامه های مختلف برای غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان این استان به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی آید زیرا آموزش و پرورش با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد در این راه مهم عمل می کند.
ساکی گسترش و اجرای برنامه های متنوع ویژه غنی سازی اوقات فراغت در این استان را نیازمند مشارکت اولیاء دانش آموزان و مدیران دستگاه های اجرایی دانست و افزود: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تابستان 95 متناسب با امکانات موجود در تعدادی از مدارس ، سالن های ورزشی ، اردو گاه های دانش آموزی ، کانون های فرهنگی - تربیتی و دارالقرآن های زیر مجموعه آموزش و پرورش تدوین و برنامه ریزی شده است.
وی گفت: از مجموع 430 هزار دانش آموز البرزی فقط امکان تحت پوشش قرار دادن 20 درصد از آنان را در قالب پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در این استان را داریم.
وی گفت: به دلیل محدودیت منابع مالی در آموزش و پرورش پایگاه های تابستانی به صورت خودگردان دایر شده اند به گونه ای که منابع مالی آنها از طریق مشارکت خانواده ها تامین می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اجرای با کیفیت برنامه های تدوین شده ، متنوع بودن برنامه ها، نیاز سنجی ، ترویج فرهنگ کار آفرینی ، مهارت آموزی ، آموزش مهارت های زندگی ، خلاقیت پروری ، شناسایی دانش آموزان با استعداد و خلاق ، تقویت بنیه معنوی ، ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی ، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به زبان ساده در بین دانش آموزان را از محور های شاخص پایگاه های تابستانه در البرز ذکر کرد.
ساکی گفت: شهریه نام نویسی دانش آموزان در پایگاه های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در این استان نسبت به سال قبل به دلیل حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری البرز افزایش نیافته است.
وی در ادامه به راه اندازی خانه علم در پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه یک کرج در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش در شهرستان فردیس نیز بصورت رسمی کار خود را شروع کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار