معاون سیاسی ـ‌ امنیتی استانداری هرمزگان گفت: 45 درصد از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در کشور را افرادی تشکیل می‌دهند که به‌دلیل عدم توان در پرداخت مهریه در زندان هستند.
کد خبر: ۲۴۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹ 20 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، بهروز اکرمی شامگاه یکشنبه در چهاردهمین مراسم جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان غیرعمد مالی در سالن شرکت گاز استان هرمزگان اظهار داشت: انسانی که به همنوع خود کمک می‌کند، در اصل نیاز درونی خودش را برطرف می‌کند و کمک به دیگرن کمک به خویشتن است.
 
وی با بیان این که اگر انسانی نتواند با وجود تمکن مالی به همنوع خود کمک کند، با معیارهای انسانی فاصله دارد، افزود: همه ما در درجه نخست برای کمک به خودمان بخشش می‌کنیم و نیاز واقعی و درونی خودمان را برطرف می‌سازیم.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: از بزرگ‌ترین عبادات بخشندگی است و در جامعه ما هستند کسانی که به کمک و حمایت ما نیازمندند و اگر به آنها کمک نکنیم و مشکل‌شان را بر طرف نکنیم، در زندان‌ها به دلیل بدهی اندک مالی گرفتار باقی می‌مانند و خانواده‌های آنان نیز در بیرون از زندان در برابر انبوهی از مشکلات و محرومیت‌ها دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.
 
اکرمی عنوان کرد: به دلیل تصویب قوانین مترقی در طول سال‌های اخیر شاهد کاهش زندانیان جرائم غیرعمد مالی بخصوص در زمینه تصادف هستیم و آن طور که آمار نشان می‌دهد بیش از 45 درصد از زندانیان مالی غیرعمد را در زندان‌ها، افرادی تشکیل می‌دهند که در پرداخت مهریه ناتوان بوده‌اند.
 
وی گفت: همان‌طور که با مجموعه تدابیری شاهد کاهش زندانیان جرائم مالی ناشی از تصادفات هستیم باید همت کنیم و به لحاظ قانونی در زمینه مشکلات حقوقی و کیفری ناشی از عدم پرداخت مهریه نیز تدابیری لحاظ شود که دیگر هیچ فردی به دلیل جرائم غیرعمد مالی در زندان نباشد.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان اضافه کرد: نباید از تبعات مادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به زندان افتادن یک فرد غافل باشیم و بدانیم که ممکن است این فرد و خانواده‌اش به دلیل مشکلی مالی کوچکی گرفتار بحرانی بزرگ شوند که مهار آن نیاز به میلیون‌ها تومان اعتبار باشد.
 
وی در پایان از خیرین این بخش به طور ویژه تقدیر کرد و گفت: خیرین و فعالان ستاد دیه در هرمزگان حق بزرگی بر دوش جامعه دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار