مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: ۱۱۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های هرمزگان وجود دارد که ۶۴ میلیارد ریال بدهی دارند.
کد خبر: ۲۴۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 20 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اکبر سلیمانی یکشنبه شب در مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد، با بیان اینکه ۱۱۷ زندانی بدهکار غیربزهکار با بدهی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در هرمزگان وجود دارد، بیان داشت: سال گذشته با حمایت خیرین و رضایت شکات، ۱۵۷ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از زندان های هرمزگان آزاد شده اند.
 
مدیرکل زندان‌های هرمزگان اظهار داشت: با حمایت مجموعه خیرین استان هرمزگان زندانی جرائم غیرعمد مالی با بدهی زیر ۱۰ میلیون تومان در زندان‌های استان هرمزگان وجود ندارد.
 
سلیمانی عنوان کرد: در استان هرمزگان کمترین بدهی زندانی جرائم مالی غیرعمد، ۲۰۰ میلیون ریال و بالاترین آن یک زندانی با دو فقره دیه حدود ۵ میلیارد ریال بدهی است.
 
وی آثار و تبعات ناشی از وجود یک فرد در زندان را یادآور شد و گفت: بازگشت یک زندانی به کانون خانواده سبب آرامش ویژه‌ای شده که از بروز آسیب‌های اجتماعی خودداری کرده و مانع از بروز بحران در زندگی یک خانواده می‌شود.
 
۴۵ درصد زندانیان جرائم مالی غیرعمد را زندانیان مهریه تشکیل می دهند
 
معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان گفت: ۴۵ درصد از زندانیان جرائم مالی غیرعمد به‌دلیل عدم توان در پرداخت مهریه در زندانهای کشور به سر می برند.
 
همچنین در ادامه مراسم گلریزان در بندرعباس بهروز اکرمی بیان داشت: به دلیل تصویب قوانین مترقی در طول سال‌های اخیر شاهد کاهش زندانیان جرائم غیرعمد مالی بخصوص در زمینه تصادف هستیم و آن طور که آمار نشان می‌دهد بیش از ۴۵ درصد از زندانیان مالی غیرعمد را افرادی تشکیل می‌دهند که در پرداخت مهریه ناتوان بوده‌اند.
 
وی گفت: همان‌طور که با مجموعه تدابیری شاهد کاهش زندانیان جرائم مالی ناشی از تصادفات هستیم باید همت کنیم و به لحاظ قانونی در زمینه مشکلات حقوقی و کیفری ناشی از عدم پرداخت مهریه نیز تدابیری لحاظ شود که دیگر هیچ فردی به دلیل جرائم غیرعمد مالی در زندان نباشد.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان اضافه کرد: نباید از تبعات مادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به زندان افتادن یک فرد غافل باشیم . باید بدانیم ممکن است این فرد و خانواده‌اش به دلیل مشکل مالی کوچکی گرفتار بحرانی بزرگ شوند که مهار آن نیاز به میلیون‌ها تومان اعتبار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار