کد خبر: ۲۴۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 21 June 2016
رئیس‌ کل دادگستری استان مازندران گفت: مازندرانی‎ها سالانه 80 میلیارد تومان تمبر در دادگستری‌های استان ابطال می‎کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسب آغاز هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه هر سال یک سوم مردم مازندران به دستگاه قضاء مراجعه می‎کنند، اظهار کرد: ممکن است این‌طور فکر شود که حضور مردم به‌دلیل طولانی شدن در اطاله دادرسی‌ها است.

وی افزود: سالانه 460 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان و بیش از 450 هزار پرونده نیز رسیدگی می‎شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران با اعلام اینکه باید نسبت به کاهش پرونده‌ها در دادگستری اقدام کرد، افزود: در این زمینه باید فرهنگ‌سازی مناسب و نیز همکاری مردم افزایش یابد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مردم مازندران سالانه 80 میلیارد تومان در دادگستری‌های استان تمبر باطل می‎کنند.

تقوی‌فرد یادآور شد: تصادفات، درگیری، سرقت، تعرض به اموال دیگران و مواد مخدر مهم‌ترین پرونده‌های در حال رسیدگی استان است که سهم درگیری بیشتر از دیگر پرونده‌ها است.

وی، تعداد زندانیان استان را بیش از 7 هزار نفر اعلام کرد و گفت: اگر اخلاق عمومی در جامعه رشد کند، فلسفه انسانی به‌خوبی رعایت شود، مردم اسلام واقعی را در امورات خود رعایت کنند، بسیار از مشکلات در جامعه رخت بر می‎بندد.

رئیس‌ کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه وضعیت دادگاه خانواده در استان رضایت‌بخش نیست، تصریح کرد: سالانه 5 هزار پرونده مربوط به مسائل خانوادگی به دادگستری‌ها ارجاع داده می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: بخشی از این پرونده‌ها منجر به متارکه می‎شود که سهم بانوان شاغل در این پرونده‌ها بیشتر است.

تقوی‌فرد در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه پس از دستگیری مجرمان توسط نیروی انتظامی، افراد متخلف با قرار وثیقه آزاد می‏‌شوند، و این موضوع گلایه برخی از کارکنان انتظامی نیز بود، گفت: نظر انتظامی درباره آزادی بلافاصله مجرمان پس از دستگیری نادرست نیست ولی کارشناسی هم نیست.

وی اظهار کرد: داشتن آمار بالای زندانی مطلوب نیست و باید برنامه‌ریزی به سمت کاهش زندانی در برنامه کاری قرار گیرد، دستگاه قضا مجرمان را پس از دستگیری و تحویل به مقامات قضایی براساس اقدامات قانونی آزاد می‎کند و در این زمینه ضوابط قانونی مشخصی داریم.

رئیس‌کل دادگستری مازندران درباره افزایش جرم در فضای مجازی نیز، گفت: از فناوری‌ها باید به نحو مناسبی استفاده شود، برای استفاده از فناوری باید آمادگی مناسب در جامعه ایجاد شود، فرهنگ عمومی جامعه باید فناوری را پذیرا بوده و نسبت به استفاده مناسب از آن نیز اهتمام داشته باشند.

این مسؤول درباره اجرای قانون فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه، افزود: 24 دستگاه در این زمینه وظیفه دارند، یک اقدامی که 24 دستگاه مسؤول آن باشند ممکن است به‌خوبی اجرا نشود.

تقوی‌فرد در پاسخ به سئوالی درباره تعداد زندانیان جرائم غیرعمد که در ماه مبارک رمضان آزاد می‎شوند را  300 نفر اعلام کرد و گفت: با اقداماتی که در طول سال انجام می‏‌شود سالانه 700 زندانی غیرعمد آزاد می‌‏شوند.

وی در ارتباط با اراضی خلع ید شده استان در سال گذشته، یادآور شد: 337 هکتار از اراضی استان به ارزش 384 میلیارد تومان به اموال بیت‎المال برگشت.

رئیس‌ کل دادگستری مازندران درباره تعداد پرونده‌های مدیران متخلف در استان نیز، تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مدیرانی که در استان تخلف کرده باشند به اندازه انگشتان یک دست هم نیست ولی این پرونده‌ها در شعبات ویژه رسیدگی می‌شود.

این مسؤول درباره ورود دستگاه قضا به پرونده دانه‌درشت‌ها اظهار کرد: در ارتباط با پرونده دانه درشت‌ها زمانی که پرونده سنگین باشد دستگاه قضا ورود پیدا می‎کند، میزان رقم پرونده دانه‌درشت‌ها بسیار سنگین است.

تقوی‌فرد در پایان گفت: رقم پرونده را اعلام نمی‎کنم ولی مقدار آن به حدی است که اگر به بیت‎المال برگردد با این رقم می‌‏توانیم چهار بار همه زندانیان غیرعمد استان را آزاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار