رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«احضار به دادسرا با شکایت برادر رئیس‌جمهور» ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۴۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 22 June 2016
دلیل بیانیه حاج قاسم؟

رضا سراج تحلیلگر مسایل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: به نظر می رسد پالس ظریف در نروژ پیرامون سوریه و متعاقب آن تغییر معاون عربی-افریقایی وزارت خارجه ایران، در ادراک و دستگاه محاسباتی ایالات متحده و آل سعود، نرمش و انفعال ایران در برابر سیاست های آمریکا و بازیگران منطقه ای (سعودی) معنا شده است.در این ارتباط روزنامه الشرق الاوسط نوشت : «تغییر در این سطح از وزارت خارجه ایران نشان دهنده شکست سیاست های امیر عبداللهیان و جمهوری اسلامی در منطقه و آفریقا بوده است» از همین رو آمریکا و آل سعود با ادراک فرصت پنداری (انفعال و تغییر رفتار ایران) سعی نمودند خاکریزهای خود را در برابر ایران به جلو بکشانند. اجرای این سناریو خطرناک (برجام2) محور مقاومت و شیعیان منطقه را با مخاطرات جدی مواجه می ساخت و در ادامه تهدیداتی را متوجه امنیت ملی و منافع ملی ایران می نمود.

احضار به دادسرا با شکایت برادر رئیس‌جمهور

سجاد به‌پسند مدیر کانال تلگرامی بازتاب در گفت‌وگویی، با اشاره به احضار یکی از مدیران این کانال به دادسرا اظهارداشت: وکیل آقای فریدون شخصاً از کانال بازتاب شکایت کرده و رئیس‌دفتر جهانگیری نیز پیگیر این موضوع است، قرار است شنبه به دادسرا برویم و طی لایحه‌ای، مستندات و اخبار بازنشر را ارائه دهیم.وی درباره کانال تلگرامی بازتاب گفت: این کانال کلاً 3 هزار عضو دارد که در مقایسه با کانال‌های خبری دیگر، اعضایش کمتر هستند و همه خبرها نیز به صورت بازنشر و یا گلچین خبرهای معتبر در سایت منتشر می‌شود؛ از این رو، سند محرمانه یا اینکه تولید محتوا داشته باشیم، در کانال وجود ندارد.این خبر را فارس منتشر کرده است.

میزان سرمایه گداری خارجی پسابرجامی

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه در کانال تلگرام خود با اشاره به گزارش آنکتاد درباره کاهش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال 2015 در ایران نوشت : با توجه به روند سرمایه‌گذاری از سال 2012 که در بالا اشاره شده است و تمامی به سال‌های اوج تشدید تحریم‌ها در دوره قبل از برجام برمی‌گردد، می‌توان نتیجه گرفت که در صورت تحقق نیافتن برجام، به طور طبیعی این روند کاهشی ادامه می‌یافت. این در شرایطی است که نرخ سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه در همین سال‌ها بیش از 12 میلیارد دلار بوده است. بعیدی‌نژاد گفته است که "با حصول برجام این روند معکوس شده است و بنا به اظهارات رسمی مقامات اقتصادی کشور فقط در سه ماهه بعد از اجرای برجام، میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران به میزان حدود 3.5 میلیارد دلار رسیده است. طبیعی است آخرین تغییرات سطح سرمایه‌گذاری در اولین دوره پسابرجام در گزارش سال 2016 آنکتاد خواهد آمد."

حقوق ۱۰۰ میلیونی در اقتصاد رقابتی و شفاف ایراد نیست

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین معتقد است در یک اقتصاد رقابتی و شفاف، دریافت حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی برای فردی که برای اقتصاد کشور کار مفید انجام می‌دهد، ایرادی ندارد اما نتیجه اقتصادی که متاثر از دخالت‌های دولت است مدریت تنبلی است که حقوق‌های چند ده میلیونی در آن مشکل ایجاد می‌کند. مجیدرضا حریری در گفت‌وگویی، اظهارکرد: بخشی از قضیه فیش‌های حقوقی به مسائل و مچ‌گیری‌های سیاسی بر می‌گردد که چندان اهمیتی ندارد. ‌موضوع اصلی در این اتفاق این است که جامعه به این امر توجه کند که افراد به ازای دستمزدی که دریافت می‌کنند چقدر می‌توانند تولید ثروت کنند.وی افزود: این موضوع اهمیتی ندارد که فردی ۵۰ میلیون یا ۱۰۰ میلیون یا دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد. مسئله این است که این افراد چقدر کارایی دارند و می‌توانند تولید ثروت کنند. ضمن آنکه تعداد افراد و مدیر انی که حقوق بین پنج تا ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند بسیار است و باید پرسید آیا این افراد به اندازه پولی که می گیرند کارایی دارند یا خیر؟ایسنا این خبر را مننتشر کرده است.

شعار افزایش یارانه‌ها از سوی احمدی‌نژاد برای مردم جذاب نیست

مرتضی بانک درباره وعده ۲۵۰ هزارتومان یارانه که از سوی بعضی از حامیان احمدی‌نژاد برای انتخابات سال ۹۶ مطرح می‌شود، تصریح کرد: از او از این شعار‌ها زیاد شنیده‌ایم. از سویی برای مردم مسجل شده که این روش پرداخت درست نیست و در گذشته که این رقم پرداخت شده بود، قیمت همه اقلام ضروری زندگی مردم افزایش سرسام آوری داشت. به نظر می‌رسد این خیلی شعار گیرایی برای مردم نخواهد بود و مردم ضررهای این تصمیم را در زندگی شخصی خود احساس کرده‌اند.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

تشکیل اتاق فکر علیه دولت با مدیریت یک وزیر سابق

الیاس حضرتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: علی‌رغم این‌که یک اتاق فکر قوی، منسجم و منظم علیه دولت آقای روحانی تشکیل شده که به‌صورت هفتگی و به مدیریت یکی از وزرای سابق تشکیل جلسه می‌دهد و به دنبال این است که تمام مسائلی که در مورد دولت آقای دولت احمدی نژاد گفته می‌شد را مشابه‌سازی کند و بگوید که این دولت هم دزد است، اختلاس می‌کند، مشکلات اخلاقی دارد و دروغگوست.او ادامه داد: دولت باید با جدیت فراوان، برای بررسی فیش‌های حقوقی افشا شده، هیأتی تشکیل دهد و موضوع را بررسی کند. این توجیه هم پذیرفته نیست که دولت هم بگوید در گذشته این مسائل وجود داشته است؛ چراکه دولت باید در سه سال گذشته به این موضوع رسیدگی می‌کرد و ما این عذر دولت را نمی‌پذیریم و دولت باید با جدیت برخورد کند.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

پیش بنی پدر داماد احمدی نژاد از انتخابات 96

سردار خورشیدی، پدر داماد احمدی نژاد، در گفتگوی تفصیلی با «انتخاب» گفت؛ اگر احمدی نژاد کاندیدای انتخابات شود، او و روحانی به دور دوم می روند و نهایتا احمدی نژاد پیروز میدان می شود.

حکم احمدی‌نژاد برای یاران زندانی‌اش

محمود احمدی نژاد با صدور احکامی عبدالرضا شیخ الاسلامی، حمید بقایی و علی اکبر جوانفکر را به ترتیب به سمت مسئول دفتر، معاون پشتیبانی و اجرایی و مشاور امور رسانه ای دفتر رئیس جمهور سابق منصوب کرد.هنوز از علت این اتفاق خبری در دست نیست.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

داوری پروین میان برانکو و کی روش

در روزهای اخیر اختلاف کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران با برانکو سرمربی تیم پرسپولیس حواشی زیادی را در فوتبال ایران به وجود آورده است تا جایی که همه نگاه‌ها به این است که چه کسی حق را می‌گوید. کارشناسان و برخی از قدیمی‌های فوتبال کشورمان اظهارنظرهای مختلفی در این باره داشتند.علی پروین کاپیتان اسبق تیم ملی و سرمربی سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با فارس راجع به این مشکل به وجود آمده گفت‌وگویی را انجام داد و گفت،حق کاملا با برانکو است. چرا که او مربی تیم باشگاهی است و از اولویت‌های کار این است که با همه نفراتش کارش را در باشگاه شروع کند. باشگاه‌ها 30 یا 40 میلیارد هزینه می‌کنند پس برای چه این کار را انجام می‌دهند؟ آنها این مبلغ‌ها را پرداخت می‌کنند و بازیکن می‌گیرند تا با همه نفرات کارشان را آغاز کنند. یک مربی برای آنکه بتواند تیم قدرتمندی را داشته باشد باید با همه نفراتش کار بدنسازی و برنامه‌ریزی فنی‌اش را آغاز کند.
بازندگان عصبانی انتخابات، فضا را خشن کرده اند
اکبر ترکان، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در ادوار مختلف تحمل ها بالاتر بوده است اما از سال 92 به بعد، بازندگان انتخابات بسیار عصبانی هستند و این عصبانیت را تبدیل به یک فضای بسیار خشن مطبوعاتی و رسانه ای کرده اند. می توانند در انتخابات بعدی رقابت کنند اما از اکنون شروع به رفتارهای غیرمتعارف و کند کردن حرکت توسعه کشور نکنند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

پوتین سخنان منتسب به خودش درباره ترامپ را رد کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جمعه در میزگردی با حضور فرید زکریا در سن پترزبورگ گفت: آنطور که در گزارش‌ها آمده من پیشتر با شور و شوق و اشتیاق چندانی درباره نامزد جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری صحبت نکرده و او را مورد ستایش قرار نداده‌ام. من تنها گفتم که او (دونالد ترامپ) فرد "روشنی" است. مگر روشن نیست؟ هست. چرا همیشه معنای صحبت‌های مرا عوض می‌کنید؟ ایسنا این خبر را منتشر کرد.

تشکر وزیر اطلاعات از افشای فیش‌های حقوقی
علوی وزیر اطلاعات در جلسه غیر علنی مجلس به نماینگان گفت: منِ وزیر یک بیستم این مقدار را هم حقوق نمی‌گیرم وی گفت: ما تشکر کردیم از کسانی که باعث شدند دست دولت در این مسئله باز شود. اگر دولت به این مسائل می‌پرداخت، می‌گفتند به حساب‌های شخصی سرک کشیده. درباره تغییر دیپلمات‌هایی همچون آقای امیرعبداللهیان هم معتقدم که سیاست‌های جمهوری اسلامی با تغییر افراد تغییر نمی‌کند. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

رای روحانی شکننده است
عباس سلیمی نمین در گفت و گویی رای حسن روحانی را شکننده می داند. او معتقد است که محمود احمدی نژاد توانایی دو قطبی کردن فضای انتخابات سال 96 را ندارد. وی در بخشی از مصاحبه خود گفت: آقای لاریجانی بسیار سیاستمدارتر از آقای روحانی است. رئیس‌جمهور باید سیاستمدارتر از رئیس مجلس باشد، یعنی آقای روحانی نباید این میزان خودش را اسیر ‌جریانات اطرافش کنند. آقای لاریجانی با وجودی که یک‌سری اطرافیانی دارد اما در انتخابات خودش را‌ اسیر اطرافیانش نکرد، یعنی این طور نکرد که اطرافیانش بر او مسلط باشند ولی آقای روحانی چنین تدبیری از خودش نشان نداده است. امیدوارم چنین تدبیری را در یک سال آینده از خود نشان دهد. هفته نامه مثلث این خبر را منتشر کرد.

افطار ایرانی با سبزی آمریکایی
بر اساس آمار گمرک در دو ماهه نخست سال جاری 83 هزار و 127 تن کالا به ارزش 51 میلیون و 344 هزار و 273 دلار از آمریکا به ایران صادر شد.لوبیای سویا صدرنشین کالاهای وارداتی از آمریکا در دو ماهه نخست سال بود که بیش از 60 هزار تن از این کالا به ارزش 25 میلیون و 324 هزار دلار به کشور وارد شد.در رتبه بعدی کالاهای وارداتی از این کشور داروهایی که تولید داخلی نداشتند بود که بیش از سه میلیون دلار صرف واردات این محصول به کشور شد.نکته قابل توجه این است که ذرت دامی سومین کالای وارداتی از ایالت متحده آمریکا بود که بیش از دو میلیون دلار صرف واردات آن به کشور شد.خمیر چوب، سایر داروها،مکمل‌های غذایی، جو، اسپرم گاو، دریچه قلب، تخم سبزیجات،افزودنی‌های خوراک آماده دام و طیور، پروتز دندان، بذر ذرت، میگو مولد زنده برای تکثیر، لنز نامرئی و مفصل‌های مصنوعی از کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران هستند.خبرگزاری میزان این خبر را منتشر کرد.

نمونه پاداش‌های نجومی دوره احمدی‌نژاد
یک روزنامه فهرست برخی پاداشهای پرداختی در دولت احمدی نژاد را منتشر و از نحوه برخورد برخی رسانه ها با قضایای اخیر و سکوت در باره مبالغ کلان پرداختی در دولت قبل انتقادکرده است. در این فهرست امده است: در پایان سال 1391، پاداش اعضای هیأت مدیره بانک ملت، برابر 2314000000 ریال برابر 231 میلیون تومان بوده که با احتساب نرخ تورم، به قیمت امروز برابر 407 میلیون تومان است. مجدداً در پایان سال 1391، پاداش اعضای هیأت مدیره بانک صادرات، برابر 4021000000 ریال، برابر 402 میلیون تومان بوده، جالب است که پاداش هیأت مدیره این بانک در سال قبل‌تر - یعنی 1390 برابر 250 میلیون تومان بوده که طی یکسال حدود 61 درصد افزایش داشته، اما به هر حال، 402 میلیون تومان پاداش هیأت مدیره این بانک در سال 91، به عدد امروز با احتساب نرخ تورم، چیزی بالغ بر 707 میلیون تومان است. پاداش هیأت مدیره بانک دی (وابسته به بنیاد شهید) در پایان سال مالی 1391، برابر 4549000000 ریال، برابر 454 میلیون تومان بوده، گفتنی است این پاداش برای سال 1390 برابر 72 میلیون تومان ذکر شده است که بیانگر رشد 530 درصدی پاداش هیأت مدیره این بانک است! به هر روی پاداش هیأت مدیره این بانک هم به عدد امروز با احتساب نرخ تورم چیزی حدود 800 میلیون تومان است. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.

آقای مولتی میلیاردر دایی را سر کار گذاشته؟
در صورتی که ظرف روزهای آینده اسپانسر صبا نتواند به قول هایش عمل کند، دایی از این باشگاه جدا می شود.بازیکنان صبا اعتقاد داشتند در فصل جدید دیگر مشکلات فصل قبل را نخواهند داشت و مشکلات به پایان رسیده اما هنوز لیگ شروع نشده، آنها مجبور شده اند حرف های خود را پس بگیرند. گویا اسپانسری که قول حمایت از صبا را داده نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و علی دایی هم در این شرایط ترجیح می دهد خود را درگیر نکند.هر چند دایی هنوز اظهار نظر رسمی در این باره نکرده است ولی خبرهای رسیده از صبا نشان می دهد در صورتی که ظرف روزهای آینده اسپانسر جدید باشگاه نتواند به قول هایش عمل کند، دایی از این باشگاه جدا می شود و طبعا بازیکنان این تیم هم ساز جدایی را کوک می کنند.علی دایی که تقریبا در چند ساله گذشته ، هر بار و هر فصل با یک مولتی میلیاردر به لیگ برتر آمده است ، این بار برای صبا با گروهی از سرمایه داران مقیم دبی به توافق رسید تا صبا را ببندند و با این تیم در لیگ برتر حاضر باشند. چندی قبل اما یکی از نمایندگان دایی به دبی رفته بود تا چک پرداختی اول گروه اسپانسر را دریافت کند و به صبا بیاورد . او اما دست خالی به تهران برگشت تا دایی حسابی شاکی باشد. علی دایی فصل قبل با موسوی مالک هواپیمایی زاگرس همکاری کرد اما همکاری شان نتیجه بخش نبود. او پیش از این در همان فصل قصد همکاری با تاجری را داشت که برای ملوان پا پیش گذاشته بود. او پیشتر در راه آهن تجربه همکاری با بابک زنجانی و گروهی دیگر از سرمایه داران که عباس انصاری فرد مسئول شان بود را داشته و کلا هر بار تقریبا با گروهی از سرمایه داران وارد بازی می شود و هر بار اتفاقی عجیب برایش می افتد!این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

کسی حال و حوصله تشکیل اتاق فکر علیه دولت را ندارد
یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: تشکیل اتاق فکر علیه دولت تنها یک توهم است؛ چرا که کسی حال و حوصله انجام چنین کاری را ندارد.حجت الاسلام و المسلمین جعفر شجونی ، در واکنش به سخنان محمدباقر نوبخت مبنی بر تشکیل اتاق فکر علیه دولت، اظهار کرد: دولت با کارهای خودش سبب شده که این توهم برای دولتمردان به وجود آید که علیه آنها اتاق فکر تشکیل شده است، در حالی که این دولت مورد حمایت رهبری است و کسی حال و حوصله تشکیل اتاق فکر علیه آن را ندارد.وی ادامه داد: مسئولان دولت به جای انتقاد از عملکرد دو دولت گذشته، کار خودشان را انجام دهند و منتقدان را بی‌سواد و بی‌شناسنامه نخوانند، هرچند که کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد و به محض آنکه دو یا سه‌بار از دولت انتقاد کردیم، دیگر ما را به افطاری سالانه دولت دعوت نکردند و به جای امثال من، جمعی از روحانیان حامی را به این مراسم فراخواندند.این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه همواره دلسوز نظام بوده و جوانی‌اش را برای پیروزی انقلاب در زندان گذرانده است، گفت: من پیش از انقلاب 25 بار به زندان رفتم و شدت ضربات کابلی را بر بدنم تحمل کرده‌ام که اگر به دیوار می‌خورد، خرابش می‌کرد اما با این حال 25 هزار تومان به این نظام هزینه تحمیل نکردم و امروز متاسفم که چاپلوس‌ها بیشتر از منتقدان، مورد تکریم قرار می‌گیرند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

احتمال تغییر دو استاندار دیگر
در ادامه تغییر استانداران توسط دولت که از اردیبهشت امسال با عزل «عبدالحسن مقتدایی»  استاندار خوزستان آغاز شد، قرار است «سید علی‌اکبر پرویزی» استاندار کنونی خراسان شمالی، بعنوان استاندار خراسان جنوبی منصوب شود.پیش از این «وجه‌الله خدمتگزار» تصدی استانداری خراسان جنوبی را برعهده داشت. خدمتگزار در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی درخصوص صحت خبر برکناری وی از استانداری خراسان جنوبی گفت:  «من سرباز نظام هستم و هر جا که نظام مقدر کند، خدمت خواهم کرد.»همچنین استاندار خراسان شمالی که پیش از این پرویزی سکاندار آن بود قرار است به «حسن صالحی» واگذار شود.گفتنی است در جلسه یک شنبه گذشته هیئت دولت هم «غلامرضا شریعتی» بعنوان استاندار خوزستان معرفی شد.این مطلب در مهر منتشر شده است.

درخواست رفع حصر در افطاري رييس جمهور با احزاب
در ضيافت افطاري دوشنبه شب رييس جمهور با فعالان سياسي قبل از آغاز سخنراني دكتر حسن روحاني ؛ جواد امام مديرعامل بنياد باران در سخناني خواهان رفع حصر شد و بعد از آن حاضران در سالن صلوات فرستادند.اما حسن روحاني بدون اشاره اي به درخواست رفع حصر  به سخنراني خود پرداخت. روحاني در اين سخنراني خواهان تقويت اخلاق سياسي شد و طرحي را براي تشكيل يك كميته مشترك از نمايندگان دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب مطرح كرد تا مسايل مهم كشور از منظر دو جناح ولي باديدي ملي مورد بحث قرار گيرد. این مطلب در روزنو منتشر شده است.

چرایی ناکامی «فراکسیون امید» در کسب ریاست کمیسیون‌ها
محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم در مورد تماس های تلفنی لاریجانی با وی در مورد پیوستن به کمیسیون حقوقی و شائبه های موجود در مورد لابی گری لاریجانی، گفت: «در پیچیدگی فضای مجلس همه چیز ممکن است ولی باید این حدیث را در نظر داشته باشیم که «فعل برادرت را به وجه بهتر آن حمل کن» انشاالله که لاریجانی هم حسن نیت داشته است.»صادقی در مورد علل ناکامی های اخیر فراکسیون امید در مجلس دهم، گفت: «عوامل متعدد و پیچیده ای موجب این اتفاق شد که بخش اصلی آن به کم تجربگی مجموعه لیست امید برمی گردد و اینکه منتخبین لیست امید به خصوص با فضای خاص مجلس و مناسبات حاکم بر آن که بعضا اخلاقی هم نیستند، آشنایی عمیق نداشتند و البته فضای ویژه ای که وجود دارد و اشخاصی که حرف زبان و حرف دل آنها به راحتی متفاوت از یکدیگر است.»نماینده مجلس دهم در مورد شائبه های موجود در مورد مسائل پشت پرده گفت: «لزوما آن را به پس پرده نسبت نمی دهم، اما در مجلس اخلاقیاتی حاکم است که با اخلاقیات متعارف تفاوت دارد به عنوان مثال دروغگویی در مجلس یک اصل و راستگویی یک استثنا است. اوصاف اخلاقی به شدت تنزل یافته و به دلیل سال های سال غلبه فضای سیاسی بر اخلاق، این گونه است که افراد در جلسه قولی می دهند اما در عمل رای آنها چیز دیگری است؛ فضای ویژه مجلس است که متاسفانه از هیات رئیسه مجلس وجود دارد تا همه زوایای مجلس. این موضوع در بحث شعب آغاز شد، سپس در هیات رئیسه مجلس خود را نشان داد و حتی در انتخاب اعضای کمیسیون ها و سپس تعیین سرریزها و جابجا کردن. آنچه که به وضوح دیده می شود حاکم بودن مناسبات غیراخلاقی است و این قضیه در بحث انتخاب کمیسیون ها بسیار تعیین کننده بود. دوستان لیست امید اکثرا با این فضای پیچیده و غیراخلاقی خیلی تماس نداشتند و عمده ترین عامل این نتایج، این موضوع بود که البته عوامل عدیده دیگری نیز وجود دارد.»این مطلب در رویداد 24 منتشر شده است.

انتشار فیش‌ حقوقی تاج‌زاده
سیدمصطفی تاجزاده در كانال تلگرامی خود نوشت: در یک ماه گذشته دو خبر بیش از هر چیز مرا رنج داده است؛ تازیانه زدن به کارگران و جوانان از یک سو و دریافت حقوق های نجومی برخی مدیران از سوی دیگر. خوشبختانه دولت در هر دو زمینه تصمیم‌هایی گرفت و اقدام هایی انجام داد اما کافی نبوده است. به باور من هرگز نباید شلاق در مواجهه با کارگران و جوانان به کار گرفت... و نباید حقوق‌های چند ده میلیونی به مقامات در هیچ یک از قوا پرداخت، آن هم در دوره ی فقر و محنت‌زده کنونی.... من به دو منظور فیش حقوقی خویش را منتشر می‌کنم: اول شفاف سازی و دعوت دیگران به انجام اقدام مشابه تا به این ترتیب به حق مردم در دانستن امور احترام بگذارم. دوم نشان دهم دلواپسان با کسانی مشکل دارند که کمترین حقوق را می‌گیرند و بیشترین اعتراض را علیه ستم و جهل و فقر انجام می‌دهند. امید دارم دیگر اصلاح طلبان نیز از این رویه پیروی کنند و راه بر شفافیت عرصه‌ی عمومی بگشایند.به اعتقاد من کسانی که حقوق‌های آن چنانی گرفته‌اند باید داوطلبانه آن ها را به بیت‌المال برگردانند و با پوزش خواهی از ملت اقدام ناصواب خود را، حتی اگر صد در صد قانونی باشد، جبران کنند. اشخاص حقیقی و حقوقی حامی دولت نیز موظفند به خواست عمومی ایرانیان پاسخ مثبت دهند و با محکوم کردن آشکار چنین روش‌هایی، اگر چه از قبل به ارث رسیده باشد، مانع شکل گیری طبقه ی جدیدی شوند و مردم را به وعده های دولت تدبیر و امید هم چنان دلگرم نگه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار