کد خبر: ۲۵۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 22 June 2016


شهردار کرج، اجرای طرح کمربند سبز در این کلانشهر را یکی از اقدامات مهم زیست محیطی با هدف مقابله با پدیده‌های تأثیرگذار در آلودگی محیط زیست عنوان کرد و گفت: ایجاد یک رینگ سبز در کاهش غبار آلودگی بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، علی ترکاشوند ادامه داد: با توجه به پدیده غبار آلودگی که طی هفته‌های گذشته شهرهای غربی کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده است، مسؤولان ارشد کشوری همه تلاش خود را برای اجرای طرح جامع مقابله با ریزگردها در کشورهای همسایه انجام داده‌اند.

شهردار کرج با بیان اینکه حجم زیادی از ریزگردها از کشورهای عراق، سوریه و عربستان به کشور ما وارد می‌شود، اظهار داشت: برای رفع این معضل اساسی باید اقداماتی صورت بگیرد تا بیابان‌زدایی و خشکاندن منشاء گرد و غبار در کشورهای مذکور اجرایی شود تا مردم شهرهای غربی از آلودگی‌های محیط زیستی که سلامت آنها را با خطر جدی مواجه می‌کند در امان باشند.

ترکاشوند در ادامه به ارائه راهکارهایی برای کاهش آلودگی‌های محیطی زیست و هوا پرداخت و بیان کرد: بهبود کیفیت سوخت و ارتقای کیفی بنزین تولیدی و وارداتی از جمله عواملی است که با توجه بیش از پیش به آن می‌توان از معضل سوخت آلاینده جلوگیری کرد.

این مدیر ارشد شهری اظهار داشت: ارتقای صنعت خودروسازی داخلی در کشور از دیگر عواملی است که در کاهش معضلات محیط زیست و آلودگی هوا بسیار موثر بوده و باید از سوی مسؤولان ذی‌ربط اقدامات گسترده‌تری در این زمینه با توجه به فناوری‌های روز دنیا اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود مجتمع‌های صنعتی، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها و معادن شن و ماسه در اطراف و حتی در داخل کلانشهرها را نیز منشأ آلودگی در کشور به شمار می‌آیند که باید تمهیدات ویژه‌تری در این مورد از سوی مقام‌های استانی و شهری اتخاذ شود تا با جانمایی مکان این عواملی آلودگی محیط زیست و هوا از مشکلات زیستی در کلانشهرها و شهرها جلوگیری شود.

شهردار کلانشهر کرج یادآور شد: باید به این موضوع توجه داشت که حتی در شهرهای صاحب تکنولوژی نیز آلودگی‌های هوا وجود دارد و تنها کشور ایران دچار این معضل نیست؛ از جمله راهکارها برای کاهش میزان آلاینده‌ها و آلودگی‌های محیط زیست این است که مسؤولان با در نظر گرفتن تدابیر خاص تردد خودروها در معابر پر تردد، کیفیت خودروهای تولیدی، کیفیت سوخت و... را بیشتر از سال‌های گذشته مدیریت کنند و به مرتفع شدن این مشکل که با ادامه پیدا کردن جان انسان‌ها را با خطر جدی مواجه می‌کند کمک شایانی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار