کد خبر: ۲۵۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 22 June 2016


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوجبلاغ گفت: برای رفع فقر در جامعه باید در جهت توانمندسازی خانواده‌های محروم گام برداریم.

شاپور قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: کمیته امداد یک نهاد حمایتی از محرومان و مستضعفان و مستمندان است و از تمام توان و امکانات خود برای حمایت از این قشر استفاده می‌کند.

وی افزود: طرح‌های حمایتی گسترده‌ای از سوی کمیته امداد ازجمله طرح اکرام ایتام، طرح محسنین، کمک‌ هزینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمانی و ... در دست اجرا داریم که بخش مهمی از اعتبارات مورد نیاز از طریق مشارکت افراد خیر و انسان‌دوست تأمین می‌شود.

مدیر کمیته امداد ساوجبلاغ تصریح کرد: اما در کنار تمام این طرح‌ها، ما یک اولویت اصلی داریم و آنهم توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش و افراد محروم است.

قاسمی گفت: اگر چه کمیته امداد به طور ماهانه و همچنین در موارد ضروری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در اختیار افراد و خانواده‌های تحت پوشش قرار می‌دهد، اما اصل این است که این کمک‌ها به طور مداوم ادامه داشته و افراد از تلاش در جهت توانمندسازی اقتصادی خانواده خود دست بردارند.

وی بیان داشت: بر این اساس اولویت اصلی ما حرکت در مسیر فقرزدایی و حمایت از توانمندی اقتصادی افراد و خانواده‌های محروم است و اگر می‌خواهیم در این مسیر موفق باشیم، ضروری است که طرح‌های کارشناسی‌ شده و علمی را تدوین و در جامعه اجرا کنیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوجبلاغ افزود: در این راستا طرح‌هایی ازجمله پرداخت وام اشتغال، وام‌های اشتغال‌زایی به زنان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست را در دستور کار داریم و همچنین طی توافق با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف آموزشی، آموزش‌های فنی و کارآموزی را نیز با جدیت پیگیری و دنبال می‌کنیم.

قاسمی گفت: البته امکانات و اعتبارات کمیته امداد برای اجرای تمام این برنامه‌ها محدود است و نیاز داریم که افراد خیر و انسان‌دوست و به ویژه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی به کمک کمیته امداد برای اجرای برنامه‌های فوق بیایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار