کد خبر: ۲۵۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 22 June 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در دنیای امروز بهره‌مندی از زبان فرهنگ و هنر برای ترویج معارف دینی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

سیدموسی حسینی‌کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: جهان اسلام شرایطی را سپری می‌کند که نسبت به تمام ادوار تاریخ، حساس‌تر است و اگر برای حفظ معارف دینی و ترویج آن برنامه‌ریزی و اقدام جدی نداشته باشیم، با آسیب‌های زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

وی افزود: روزانه صدها کانال ماهواره‌ای و هزاران سایت اینترنتی و صفحات مجازی علیه باورها و اصول و اعتقادات جوانان مسلمان توطئه می‌کنند و اگر خوراک مناسبی برای نسل جوان تهیه نکنیم، نمی‌توانیم مقابل شبیخون فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: در این شرایط باید از همه ابزارها و امکانات موجود استفاده کنیم، تا با تولید برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری، جوانان بیشتری را جذب کرده و به درستی معارف و تعالیم دینی را در جامعه ترویج کنیم.

حسینی‌کاشانی گفت: در شرایطی که به طور بیست و چهارساعته صدها کانال ماهواره‌ای معاند برای جذب جوانان و منحرف کردن آنها برنامه تولید و پخش می‌کنند، استفاده از زبان فرهنگ و هنر برای ترویج معارف دینی و مذهبی امری انکار ناپذیر است.

وی بیان داشت: به همین دلیل است که وزارت ارشاد اولویت اصلی خود را حمایت از تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر قرار داده و در این راه از تمام هنرمندان متعهد استان البرز دعوت می‌کنیم که در تولید این آثار مشارکت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: خوشبختانه در استان البرز گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده و هم اکنون شاهد برپایی پنجمین دوره نمایشگاه بزرگ قرآنی با ده‌ها برنامه جنبی هستیم که مورد استقبال ویژه اکثر خانواده‌های البرزی و به ویژه نسل جوان و نوجوان قرار گرفته است.

حسینی کاشانی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه دستاوردهای معنوی بسیاری در جامعه داشته و دارد و در کنار موضوع اصلی که برپایی یک نمایشگاه قرآنی است، برنامه‌های جنبی بسیاری نیز برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان طراحی و در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پخش فیلم‌های سینمایی قرآنی و اجرای نمایش‌ها و مسابقات قرآنی اشاره کرده که هر روز جمع زیادی از خانواده‌ها را به خود جلب کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تاکید کرد: البته دست‌یابی به این اهداف آسان نیست و نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی جدی و وجود همدلی و تعامل در استان دارد و اداره کل ارشاد برای تحقق این اهداف پیش‌قدم شده و امیدواریم دیگر دستگاه‌ها نیز همراهی لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار