کد خبر: ۲۵۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 22 June 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نسبت به رواج نگهداری مردارسنگ در استان البرز هشدار داد.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: چندی پیش گزارش‌هایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه عده‌ای در مترو اقدام به عرضه و فروش ماده‌ای به نام مردارسنگ و یا سنگ مرده می‌کنند.

وی افزود: در گذشته‌های دور این ماده به اصطلاح برای جلوگیری از بوی بد بدن در زمان تعریق نگهداری و استفاده می‌شد که سال‌ها است به دلیل آسیب‌های خطرناک و جبران‌ناپذیری که نگهداری و استفاده این ماده دارد، استفاده از آن منسوخ شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: بلافاصله ماموران ما اقدام به تهیه این ماده و آزمایش آن توسط کارشناسان امور آزمایشگاهی کردند و متاسفانه خطرات این ماده بار دیگر پس از آنالیز و آزمایشات دقیق ثابت گردید.

محمدی در پاسخ به این پرسش که مردار سنگ و یا سنگ مرده چه خطراتی برای فرد مصرف کننده دارد، گفت:‌ حجم اکثر این ماده و در حدود 70 درصد آن را فلزات سنگین از جمله سرب تشکیل می‌دهد که علم امروزه ثابت کرده است که سرب یک عنصر سمی است و می‌تواند از طریق پوست هم وارد بدن و دستگاه گوارش شده و آسیب‌های جدی به سلامت فرد وارد سازد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر با توجه به اینکه این ماده خاصیت قلیایی دارد، بسیاری از افراد پس از تماس با آن دچار عارضه‌های پوستی و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند و تحت هیچ شرایطی افراد نباید با این ماده تماس داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: نگهداری از مردار سنگ و یا سنگ مرده در محل‌های مسکونی که در آنها اطفال و افراد خردسال و همچنین افراد سالمند و بیمار تردد و اسکان دارند، با توجه به ویژگی‌های این ماده بسیار خطرناک است.

محمدی در پایان گفت: با توجه به پیشرفت علم و دانش بهداشتی و پزشکی، افراد باید برای رفع مشکلات بهداشتی خود، ضمن رعایت بهداشت باید از مواد کنترل شده و بهداشتی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار