کد خبر: ۲۵۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 300 میلیون ریال کتاب به صورت رایگان در اختیار نهادها و موسسات مختلف این استان قرار گرفته است.

محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که به طور جدی در دستور کار وزارت ارشاد و ادارات کل استانی قرار دارد، طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش علاقه نسل جوان به مطالعه است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه به دلایل از جمله افزایش استفاده از تکنولوژی روز، مشغله‌های زندگی روزانه، افزایش هزینه‌های چاپ و نشر و شرایط اقتصادی با موانعی روبه‌رو است که تلاش داریم که برای رفع این مشکلات طرح‌هایی را در دستور کار قرار دهیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: یکی از طرح‌هایی که در این زمینه داریم، برگزاری مسابقات کتابخوانی است که به طور مرتب و مداوم در استان البرز برگزار می‌شود.

طاهری گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی که با محوریت استان البرز انجام می‌شود، از جمله طرح‌های مهم و ملی است که تلاش بسیار زیادی برای برگزاری آن در دوره‌های گذشته انجام شده و امسال نیز تلاش می‌کنیم با کیفیت و غنی بیشتری نسبت به سال‌های قبل این طرح بزرگ فرهنگی را اجرا کنیم.

وی بیان داشت: از سوی دیگر طرح‌هایی با هدف توزیع کتاب رایگان در دستور کار داریم که در این زمینه از ابتدای سال جاری بیش از 300 میلیون ریال کتاب به صورت رایگان در اختیار نهادها و موسسات استان البرز قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: اعتبارات موردنیاز برای اجرای طرح فوق از محل اعتبارات اداره ارشاد تامین شده است و در صورت تامین اعتبارات و بودجه موردنیاز، در ماه‌های آینده نیز طرح اهدای رایگان کتاب به موسسات و ادارات استان البرز و همچنین مراکز فرهنگی و هنری و آموزشی را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

طاهری در پایان گفت: هدف از توزیع کتاب در این مراکز، تشویق بیشتر مردم به مطالعه و دسترسی آسان آنها به منابع مطالعه و کتاب است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار