کد خبر: ۲۵۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: رفع معضلات زیست محیطی استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هیربد معصومی شامگاه امروز در جلسه شورای اداری استان البرز با بیان اینکه شناسایی معضلات زیست محیطی در این استان باید یکی از مهمترین اولویت‌ها باشد، گفت: هم اکنون برخی از مشکلات زیست محیطی به عنوان بحرانی است که باید هر چه سریع‌تر این معضلات برطرف شود.

وی افزود: رفع ترافیک، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و همچنین رفع مشکلات واحدهای آلاینده در این استان باید به عنوان یکی از مهمترین اقدامات باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید در راستای کاهش آلودگی‌های هوا اقدامات لازم را انجام داد، خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود در استان البرز 1700 تن زباله عادی، 5 هزار تن نخاله ساختمانی و 8 تن زباله بیمارستانی به صورت روزانه تولید می‌شود.

معصومی با بیان اینکه برخی از بیمارستان‌های این استان فاقد دستگاه دفع پسماند خطرناک هستند افزود: براساس قانون 5 ساله توسعه کشور باید در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت دفن زباله با روش‌های نوین صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون تنها 15 تا 20 درصد زباله‌ها به صورت نوین دفن می‌شود،‌ گفت: راه‌اندازی کارخانه کمپوست در البرز از مهمترین اقدامات در این راستا بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار