کد خبر: ۲۵۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 5 شهرک صنعتی بزرگ استان البرز فاقد سیستم پساب هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، معصومه ابتکار عصر امروز در جلسه شورای اداری استان البرز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام داد، ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست و عدم تخریب محیط زیست است.

وی با بیان اینکه متأسفانه روند تخریب محیط زیست سبب شده است که این آلایندگی‌ها به آب و خاک برسد، ادامه داد: در این راستا دولت اهتمام ویژه‌ای به محیط زیست دارد و حل این مهم را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: داشتن نگاه ویژه به محیط زیست و توجه به این مقوله می‌تواند بسیاری از خطرات و آسیب‌های ناشی از این مهم را از بین ببرد.

ابتکار به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و توضیح داد: دولت یک نگاه فرابخشی به مسئله محیط زیست دارد و باید در این مسیر به توسعه و تعادل برسیم.

وی تبیین کرد: از مهم‌ترین سیاست‌های کلی نظام و برنامه ششم توسعه حفاظت محیط زیست است، بنابراین باید با نگاه ویژه به این مقوله پرداخت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پسماند، تأکید کرد: 25 درصد رشد اقتصادی اروپا از پسماند است و ما نیز می‌توانیم با استفاده تجربیات این مهم برنامه‌ریزی‌های اساسی را در این زمینه داشته باشیم.

ابتکار افزود: ما در استان البرز اقدامات مهمی را در راستای کاهش آلودگی هوا انجام داده‌ایم، هرچند در این زمینه تا حدودی پیشرفت کرده‌ایم، اما باید اقدامات لازم در این زمینه به صورت جدی‌تری انجام شود.

وی، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش آلودگی هوا را از رده خارج کردن خودروهای فرسوده عنوان و تشریح کرد: باید کانون‌های گرد و غبار را که سبب آلودگی هوا در این استان شده است به خوبی شناسایی کنیم و راهبردهای اساسی را برای رفع این بحران انجام دهیم.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز دارای صنایع بسیاری است،‌ افزود: باید طی یک برنامه‌ریزی مشخص و مدون، واحدهای آلاینده شناسایی و صاحبان این واحدها بر رفع هرچه سریع‌تر آلایندگی‌ها اقدامات مناسبی را انجام دهند.

ابتکار با اشاره به اینکه تاکنون 500 واحد صنعتی در البرز مشکل آلودگی خود را برطرف کرده‌اند، تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی بدون پروانه نیز در این استان سبب می‌شود که نتوانیم نظارت دقیقی را بر این واحدها داشته باشیم.

به گفته وی؛ هم‌اکنون 1000 واحد صنعتی بدون پروانه نیز باید ساماندهی شوند و در بازدیدهای انجام شده از شهرک‌های صنعتی در این استان مشخص شده است که 5 شهرک صنعتی بزرگ در این استان فاقد سیستم پساب هستند که باید اقدامات لازم برای رفع این معضل شهرک‌ها نیز اندیشیده شود.

* جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرج

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در کرج انجام شود را جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در این شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: برای جمع‌آوری این سگ‌ها، شهرداری کرج باید اقدامات مناسب‌تری را انجام دهد.

ابتکار در پایان به تهیه طرح تفصیلی برای منطقه حفاظت شده البرز خبر داد و تأکید کرد: در این خصوص نیازمند اهتمام ویژه مسؤولان هستیم و باید همگان در تحقق این مهم اقدامات مناسب را انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار