کد خبر: ۲۵۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


معاون سازندگی و توانمندسازی بسیج دانشجویی البرز گفت: در قالب اردوهای جهادی، خدمات رایگان تخصصی دامپزشکی و دامپروری بسیج سازندگی البرز در پنج استان کشور ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سپاه استان البرز، محمد ورمرزیاری در خصوص اعزام 34 گروه دانشجویی این استان به اردوهای جهادی در تابستان سال‌جاری اظهار داشت: در قالب اردوهای جهادی در فصل تابستان خدمات رایگان تخصصی دامپزشکی و دامپروری توسط جهادگران دانشجویی بسیج سازندگی البرز به مناطق کمتر برخوردار پنج استان کشور ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث دامپزشکی و دامپروری کارگروه‌های تخصصی به این اردوها اعزام می‌شوند، گفت: در این کارگروه دانشجویان دانشگاه آزاد همراه با اساتید و عضو هیأت علمی حضور دارند که نگاه ویژه‌ای به بحث توزیع دارو و درمان دام‌های سبک و سنگین دارند.

این مسؤول گفت: در بحث بهداشت درمان، کارگروهی از دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویان بسیجی این دانشگاه در عرصه ویزیت، توصیه‌های پزشکی و مشکلات بهداشتی مربوط به آب و محیط به فعالیت می‌پردازند.

وی به عرصه عمران و سازندگی در اردوهای جهادی تابستان 95 اشاره کرد و بیان داشت: ساخت مدرسه، سرویس بهداشتی، غسالخانه، تعمیر مسجد، مدرسه، رنگ‌آمیزی و دیوارنویسی در راستای کار اردوهای جهادی در بحث عمرانی قرار دارد.

ورمزیاری افزود: در بحث فرهنگی و آموزشی روستاها را شناسایی کرده‌ایم و با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در برخی مناطق روانشناس، مشاور و روحانی از حوزه علمیه و بسیج طلاب به مناطق اعزام می‌شوند تا به صورت تخصصی بر روی بحث‌های اعتقادی، کلاس‌های آموزش قرآن و بحث آسیب‌های ماهواره‌ای کار کنند.

وی با بیان اینکه در بحث کشاورزی کلاس‌های ترویجی برای روستاییان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یک باغ ترویجی با آبیاری قطره‌ای به صورت پایلوت ایجاد خواهد شد تا بحث آبیاری قطره‌ای ترویج پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار