کد خبر: ۲۵۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه اداره کل تبلیغات البرز کمبود نیرو دارد، گفت: ‌در حال حاضر ۶ اداره در چارت سازمانی اداره کل تبلیغات البرز دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام و‌المسلیمن سید عباس مسعودی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی‌همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات در دفتر امام جمعه کرج برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: ساختار تشکیلاتی سازمان تبلیغات البرز بعد از تبدیل شدن به استان از مرداد سال گذشته تشکیل شده و با وجود ساختار تشکیلاتی که 60 نفر پرسنل در آن دیده شده همه مجموعه پرسنل رسمی، پیمانی و شرکتی و قراردادی حدود 40 نفر بیشتر نیست.

وی افزود: کمبود نیرو در اداره‌کل تبلیغات البرز وجود دارد و در حال حاضر 6 اداره در چارت سازمانی اداره کل تبلیغات البرز دیده شده که در شهرستان‌های کرج، فردیس، اشتهارد، طالقان، نظرآباد و طالقان و سه نمایندگی در کرج به جز اداره منطقه یک کرج دیده شده ‌که نمایندگی کمال‌شهر و محمد شهر و نمایندگی دیگر در شهرستان ساوجبلاغ بوده که مجموع دفاتر به 10 می‌رسد که تاکنون 7 دفتر فعال بوده و دو نمایندگی نیمه فعال و یک نمایندگی غیرفعال هستند که برای فعال کردن آن نمایندگی برنامه‌هایی در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات البرز بیان کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار هئیت مذهبی و تشکل دینی زیرپوشش سازمان تبلیغات هستند و یکی از سیاست‌هایی که از سوی دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ شده این است که در مناطقی که مسجد وجود ندارد در امر توسعه هیئات تلاش شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز عنوان کرد: بیش از 100 کانون فرهنگی و تبلیغی در استان فعالیت می‌کنند که برخی از کانون‌ها در حوزه‌های تخصصی فرق و مذاهب، عفاف و حجاب و در حوزه آسیب شناسی مسائل خانواده و طلاق بوده که در استان از نتایج این کانون‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 انجمن اسلامی در استان در حال فعالیت هستند که در برابر میزان جمعیت استان اندک است، گفت: کانون مداحان، جمعیت بانوان فرهیخته و شعرای آیینی و اتحادیه موسسات قرآنی نیز در حال کار هستند که این تشکل‌ها در ساختار ما به عنوان تشکل‌های میانی نام برده می‌شود.

وی در موردبرنامه‌های سازمان تبلیغات افزود: چهارگونه اعزام به صورت مستمر، مناسبتی و اعزام در قبال روحانیون مستقر و اعزام به ادارات و نهادها و شرکت‌ها که در خدمت آحاد مردم هستیم.

مسعودی با بیان اینکه گفتمان دینی در قالب دانشجویی دینی و طلاب و دانش‌آموزی برگزار می‌شود، گفت: در سال 94، 750 گفتمان دانش‌آموزی برگزار شده است.

وی در مورد برگزاری برنامه‌های اعتکاف با کمک دیگر دستگاه‌ها در البرز، افزود: 14952 نفر در سال جاری در اعتکاف شرکت داشته‌اند که به نسبت سال گذشته 24 درصد دارای افزایش است.

مسعودی در مورد تعداد روحانیون مستقر در استان تصریح کرد: تعداد روحانیون مستقر در سال گذشته 62 نفر بود که در سال جاری با یاری خداوند به 81 نفر می‌رسد و با ادارات مکاتبه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار