کد خبر: ۲۵۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: از صدر اسلام تاکنون همواره بر علیه مسلمانان دشمنی شده بنابراین ضرورت شناخت، تعامل و مقابله با دشمن همواره باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین هادی پورمیرزایی در حاشیه محفل انس با قرآن فرماندهی انتظامی استان البرز، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دشمن شناسی از جمله مسائلی است که بارها در قرآن بر ضرورت توجه به آن تأکید شده است.

وی در این باره توضیح داد: خداوند در قرآن کریم بارها به این موضوع اشاره کرده است که مسلمانان باید دشمنان خود را بشناسند و در برابر آسیب ها و ضربات آنها خود را ایمن سازند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان البرز افزود: خداوند در کتاب آسمانی قرآن از شیطان به عنوان دشمن آشکار بشر یاد کرده است که از ابتدای خلقت انسان به دنبال به انحراف کشیدن او بوده است.

وی بیان کرد: شیطان دشمن قسم خورده انسان است که با توسل به انواع و اقسام حیله ها سعی در گمراه کردن انسان داشته است.

حجت الاسلام پورمیرزایی کفار را دومین دشمن مسلمانان از دیدگاه قرآن برشمرد و گفت: کفار از صدراسلام تاکنون همواره در برابر دین خدا ایستاده اند و امروز نیز می بینیم که طاغوت و استکبارجهانی پرچم دار جبهه کفر بوده و با تمام توان عنادورزی می کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس البرز ادامه داد: از زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) و حتی قبل از آن عده ای از اهل کتاب از پیدایش و گسترش دین مبین اسلام بیم و واهمه داشتند و نمونه بارز آن قوم یهود بود که از همان ابتدا در برابر پیامبر عظیم الشأن اسلام ایستادند و راه عناد و لجاجت را در پیش گرفتند به گونه ای که در قرآن کریم نیز از این قوم به عنوان دشمن سخت یاد شده است.

حجت الاسلام پورمیرزایی از منافقین به عنوان چهارمین دشمن مهم مسلمانان نام برد و گفت: این دسته بسیار خطرناک هستند چرا که با نماز و روزه و حفظ ظواهر به داخل اجتماع مسلمانان نفوذ و ضربه وارد می کنند که از زمان صدر اسلام تاکنون در لباس دوست و برادر دینی خسارت های زیادی را به جامعه مسلمانان وارد کرده اند و در سوره های منافقین و بقره خصوصیات و نحوه عمل این گروه را بیان شده است.

وی درباره انواع نفاق توضیح داد: نفاق صورت های مختلفی دارد که ممکن است نفاق اخلاقی باشد که درآن فرد اعتقاد درونی و عملش یکی نیست و در ظاهر خودش را موجه جلوه می دهد اما در باطن و خلوت جور دیگری رفتار می کند.

وی افزود: گسترش نفاق اخلاقی در افراد باعث نفاق اجتماعی می شود که باز هم ظواهر موجود با حقیقت جامعه همخوانی ندارد.

حجت الاسلام پورمیرزایی در خصوص نفاق سیاسی گفت: شاهد بودیم که عده ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و دارند که آنگونه که باید به نظام ملتزم نیستند و در پیچ های تاریخی و شرایط بحرانی با عمل خود نشان دادند که به فکر برپایی فتنه و ضربه زدن به کشور و نظام هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان البرز در پایان گفت: همانگونه که در قرآن کریم و احادیث و روایات بزرگان دینی ما آمده است مسلمانان باید با زیرکی، دشمنان آشکار و پنهان خود را بشناسند و مانع نفوذ آنها در میان خود شوند.

گفتنی است؛ محافل انس با قرآن پلیس البرز در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه در ستاد فرماندهی استان، شهرستان ها و کلانتری های تابعه برگزار می شود که جزء خوانی قرآن، آموزش روخوانی و روانخوانی و سخنرانی کارشناسان مذهبی از جمله برنامه های این محافل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار