کد خبر: ۲۵۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


رئیس اتاق البرز گفت: تغییرات در نظام بانکی، پولی و انطباق سریع و بی وقفه امور بانکی کشور با بانکداری بین المللی می تواند رونق اقتصادی را به کشور بازگرداند.

رحیم بنا مولایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: عدم تحرک و پویایی، ساختار مالی نامناسب، حجم بالای مطالبات معوقه، بی انگیزگی مهم ترین مشکلات نظام بانکی کشور است.

وی افزود: برخلاف بخش خصوصی که با انگیزه سود آوری و ارتقا بهره وری فعالیت دارند دولت برای تامین مالی پروژه های عمرانی از نظام بانکی یاری می گیرد که این مسئله باعث سوق دادن بانک ها به شرکت داری و بنگاه داری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شعار دولت تدبیر و امید واگذاری امور به مردم است تا بتوانند با توانمندی، تلاش و همت وافر آسیب های ناشی از تحریم ها، ناکارآمدی‌ها و محرومیت‌های بین المللی را از بین ببرند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز تاکید کرد: تحقق این شعار دولت مستلزم رهایی بانک ها از دولتی بودن و اعمال مدیریت دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حرکت های اخیر دولتمردان در جهت اقتصاد مقاومتی را ارزشمند عنوان کرد و گفت: امید است دولتمردان با بهره گیری از مشاوره های کارشناسان بخش خصوصی و مشارکت علمی و عملی فعالان اقتصادی بهبود مدل کسب و کار مورد انتظار نظام بانکی از شعار به عمل تبدیل شود.

بنامولایی، تهیه، تدوین و اجرای آیین نامه اجرایی مرتبط با امور بانکی از قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را امری ضروری در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست.

این مسئول در پایان گفت: تغییرات در نظام بانکی، پولی و انطباق سریع و بی وقفه امور بانکی کشور با بانکداری بین المللی، اقتصاد جامعه را به سمت رونق و شکوفایی هدایت خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار