کد خبر: ۲۵۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


فرمانده انتظامی استان البرز گفت: انسان با روزه ‌داری با خواهش‌های نفسانی خویش می‌جنگد و ماه رمضان، فرصت مناسبی برای خودسازی و تزکیه نفس است.

بخشعلی کامرانی صالح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: خداوند در ماه مبارک رمضان درهای رحمتش را به روی همه بندگانش باز کرده است بنابراین باید قدر این روزها و شب ها به خصوص لیالی قدر را بدانیم و از فرصت باقی مانده نهایت بهره را بگیریم.

وی افزود: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده و بزرگان دینی ما نیزبیان کرده اند در هر انسانی سه نفس وجود دارد که انسان را تحت تأثیر خود قرار می دهند.

این مسئول توضیح داد: نفس اماره که انسان را به سمت بدی ها می کشاند و بسیار خطرناک است و باید خیلی مواظب باشیم که کنترل ما به دست این نفس نیفتد چرا که انسان را به پرتگاه گناه و خسران می کشاند.

کامرانی صالح بیان کرد: در مقابل نفس اماره، نفس مطمئنه قرار دارد که انسان را به سوی خیر و نیکی دعوت می کند که اگر کسی به این مقام برسد خداوند متعال از او راضی می شود و به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می کند.

فرمانده نیروی انتظامی البرز ابرازکرد: علاوه بر نفس اماره و مطمئنه، نفس لوامه نیز در انسان وجود دارد که همان نفس سرزنشگر است و ما را به هنگام انجام کار خطا از درون مورد بازخواست قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: یکی از برکات ماه مبارک رمضان اینست که نفس لوامه ما را تقویت می کند تا اعمال ما به سمت نفس مطمئنه سوق پیدا کنند.

این مسئول گفت: درماه مبارک رمضان انسان از دورغ، تهمت، غیبت و سایر رذایل اخلاقی دوری می کند و اگر دچار این خطاها شد نفس لوامه به او تذکر می دهد که مراقب اعمال و رفتار خود باشد.

کامرانی صالح خاطرنشان کرد: اگر نفس لوامه را دروجود خود تقویت کنیم درحقیقت وجدان کاری، پاکدستی و صیانت از خود را تقویت کرده ایم چرا که کسی که درحال مراقبه است از کارخود کم نمی گذارد و همواره به سلامت در محیط شغلی و زندگی خود توجه می کند.

وی درپایان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مراقبه، تهذیب و تزکیه نفس در جهت بالابردن سطح سلامت در تمام ابعاد زندگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار